به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۱۷۴۶۳

شناسایی مزیت‌های شغلی استان‌ها

گروه اقتصادي: به گفته ‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سال جاری مزیت همه استان های کشور در زمینه اشتغالزایی مطالعه و شناسایی شده است.
شناسایی مزیت‌های شغلی استان‌ها
علی ربیعی در جلسه کارگروه اشتغال مازندران، گفت: در دولت سعی شده از سه مسیر اشتغال را پیگیری کنیم که یکی از این روش ها تثبیت شغل های موجود است.وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی استان تا پایان سال به پنج درصد برسد، افزود: از سال ۱۳۹۳ تا میانه ۱۳۹۴ در هفت استان به عنوان پایلوت اقداماتی در حوزه شناسایی مزیت‌های استان صورت گرفت و از سال ۱۳۹۵ در نظر داریم مزیت همه استان‌های کشور مطالعه و شناسایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تاکنون در شناسایی مزیت‌های استانی در محصول زعفران خراسان جنوبی، آی سی تی در کردستان و کفش در تبریز شناسایی شد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین موضوعات برای اشتغالزایی پایدار  توجه به بخش های آی تی و  آی سی تی است.وی با اشاره به وجود ۲ هزار دستگاه رایانه، ۱۰۰ مربی در رشته آی. تی و آی. سی. تی و راه اندازی دوره‌های آموزشی  کسب و کار الکترونیک، افزود: هر چند سرمایه گذاری در حوزه آی تی و آی سی تی در سال اول برای چهار هزار اشتغالزایی  ۲ هزار میلیارد تومان انجام می‌شود، اما همین تعداد شغل را در سال دوم می توان با ۵۰ میلیون تومان ایجاد کرد.

ربیعی با بیان اینکه رونق حوزه آ ی تی و آی سی تی موجب رونق دیگر بخش‌های اقتصادی می‌شود، افزود: استان مازندران باید به سمت گرشگری حرکت کند، در حالی که گرایش استان اکنون به سمت مسافر پذیری است.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آی تی یک فرصتی است که می‌تواند در فرایند تبلیغ تا جذب گردشگر حمایت خوبی از اقتصاد گردشگری داشته باشد.

مرجع : ايسنا