به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۱۷۴۶۷
حاشیه‌ها از بیرون خانواده بود

اهالی جودو دیگر دنبال حاشیه نیستند

گروه ورزشي: رئیس پیشین فدراسیون جودو گفت: مجمع انتخابات رئیس فدراسیون در یک فضای سالم و با اجرای دموکراسی کامل برگزار شد و اعضای مجمع با درک شرایط خاص این رشته بهترین انتخاب را داشتند.
اهالی جودو دیگر دنبال حاشیه نیستند

سید عبدالجلیل رضوی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: حضور تعداد متنوع کاندیداها که همگی از دلسوزان و علاقمندان به رشته جودو بودند نشان از درک صحیح خانواده جودو از شرایط خاص و تلاش برای رفع مشکلات در جهت رسیدن به روزهای خوش گذشته بود. در واقع بزرگان این رشته به خوبی دریافتند که جودو ایران نیازمند احیاست و باید شرایط چند سال گذشته از ذهن مردم پاک شود و این جریان تنها با یک مدیریت قوی و هوشمند مقدور خواهد بود. 

وی به انتخاب محمد درخشان هم اشاره کرد و گفت: این انتخاب نشان از درایت اعضای مجمع دارد. خروج جودو از شرایط فعلی نیازمند تلفیقی از تجربه، دانش و آگاهی به شرایط بین المللی جودو بود و فکر می کنم مجمع در نهایت انتخاب اصلحی داشت. نکته مهمی که در این بین باید مد نظر داشت اینکه سایر کاندیداها نیز از علاقمندان به جودو بودند ولی اعتماد دوباره به درخشان نشان داد که جامعه جودو به شدت نیاز به تحول را احساس کرد. چرا که ایشان تجربیات گرانقدری در دوره نخست مدیریت خود داشته و می تواند جامعه جودو را به هدف اصلی خود که همان رسیدن به دوران طلایی گذشته است برساند. 

عضو پیشین هیات رئیسه اتحادیه جودو آسیا در مورد تداوم روند حاشیه با حضور درخشان هم گفت: من معتقدم از این پس جودو دوران آرامی را طی خواهد کرد چرا که آنها که دل در گرو موفقیت و احیای جودو دارند به هیچ عنوان دنبال حاشیه سازی نخواهند رفت. اهالی خانواده جودو نجیب، کاردان و فهیم هستند و همه در کنار هم برای موفقیت آن تلاش خواهند کرد. اگر شاهد بروز حاشیه در طی چند سال اخیر بودیم به دلیل آن است که در این رشته بزرگی نشده است، چرا که بزرگان و پیشکسوتان جودو مورد بی مهری قرار گرفته بودند.

رضوی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: بخش عمده ای از این حاشیه ها مربوط به خانواده جودو نبود و افرادی که نگاه گذرا و کوتاه مدتی به این رشته دارند بروز حاشیه را رقم می زدند. افرادی که از این خانواده نبوده و شناختی از جودو و خصوصیات منحصر به فرد آن ندارند. کسانی که نمی دانند اخلاق مداری درس اول کلاسهای جودوست. 

رئیس سابق فدراسیون جودو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جودو ایران تجربه تلخ چند سال پرحاشیه را بدست آورده است. این تجربه باید الگوی رفتاری و اقدامات تیم مدیریتی جدید فدراسیون باشد تا با بلوغ فکری و دانش مدیریتی در کنار استفاده از همه ظرفیت های بالای این رشته برای رسیدن به آینده ای روشن تلاش کند. اکنون دیگر رقابت به پایان رسیده و باید در فضای توام با رفاقت دست در دست هم برای اعتلای ورزش مورد علاقه خود تلاش کنیم. 

وی ادامه داد: جامعه جودو باید صبوری کند و بدون شک این انتظار نمی رود که در کوتاه مدت به شرایط مدال آوری گذشته بازگردیم. کسب مدال و قهرمانی ها محصول زمان و تلاش همگانی است و باید با برنامه ریزی طولانی مدت با صبر و حوصله و همچنین بکارگیری کادری مجرب بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جودو در مورد ارزیابی خود از وضعیت فعلی جودو گفت: واقعیت این است که جودو ایران به لحاظ عمومی شرایط مناسبی ندارد و متاسفانه شان و منزلت جودو ایران چه در داخل و چه در میادین بین المللی از دست رفته و به شدت تخریب شده است. بخشی از این وضعیت به حوزه فنی بازمی گردد و بخشی از آن به رفتارهای غیرفنی و غیر حرفه ای که بازتاب خوبی نداشته است. 

رضوی ادامه داد: ما در بخش نوجوانان و جوانان پتانسیل بسیار خوبی داریم که رگه های از استعداد تبدیل شدن به قهرمانان مدال آور در آنها دیده می شود. باید با یک برنامه ریزی دقیق در کنار  رشد فنی آنها به مباحث اخلاقی و تبلور منش پهلوانی نیز به صورت ویژه توجه شود. شک نکنید اگر به این مقوله توجه کنیم توفیق رسیدن به مدال و رسیدن به دوران طلایی جودو هم میسر خواهد شد. 

این کارشناس جودو در خصوص همکاری با فدراسیون گفت: من سابقه چندین سال همکاری با درخشان به عنوان دبیر، نایب رئیس فدراسیون و عضو هیات رئیسه آسیا را دارم. همیشه هم همکاری خوبی باهم داشته ایم. همه اهالی جودو هدفی جز خدمت به جودو ندارند و بنده هم  به عنوان عضوی کوچک از این خانواده هر کمکی بتوانم انجام خواهم که میزان این همکاری بستگی به علاقمندی و برنامه ریزی مدیریت فدراسیون دارد. 

مرجع : مهر