به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۱۷۶۴۸
نگاهي به یکشنبه داغ فوتبال اروپا

شکست بارسلونا و توقف رئال مادرید

گروه ورزشي: یکشنبه جذاب فوتبال اروپا با نتایج غیرمنتظره ای همراه بود که مهمترین آنها، شکست بارسا در خانه سلتاویگو و تساوی خانگی رئال برابر ایبار بود.
شکست بارسلونا و توقف رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان لوئیس انریکه مانند فصل گذشته در خانه سلتا 4 گل دریافت کردند و هرچند سه گل هم زدند اما این برای کسب امتیاز کافی نبود. رئال هم در ادامه تساوی های اخیرش، از بازی مقابل ایبار در سانتیاگو برنابئو، تنها یک امتیاز گرفت تا صدر جدول لالیگا را با همشهری اش، اتلتیکو  مادرید شریک شود.

سلتا 4 -3 بارسا؛ معجزه اتفاق نیفتاد

 در حالی که شاگردان لوئیس انریکه بازی را بهتر آغاز کرده بودند، این سلتا بود که در دقیقه 22 توسط سیستو به گل رسید. بعد از اینکه بارسایی ها برای جبران گل خورده پیش کشیدند، یاگو آسپاس در دقیقه 31، برتری سلتا را دو برابر کرد. هنوز بارسا از شوک گل دوم خارج نشده بود که اشتباه بازیکنان این تیم، در نهایت به گل به خودی ژرمی متیو منجر شد. در دقایق پایانی در حالی که بارسایی ها تلاش می کردند به بازی برگردند، باز هم این سلتا بود که موقعیت های بهتری داشت اما در نهایت نیمه اول با برتری با پیروزی 3-0 میزبان به پایان رسید.

در نیمه دوم بارسا نمایش بهتری داشت و توانست در 15 دقیقه ابتدایی، دو بار توسط پیکه و نیمار به گل برسد. البته گل نیمار روی ضربه پنالتی ای به ثمر رسید که با خطا روی آندره گومس به دست آمد. در حالی که بارسایی ها سخت به دنبال زدن گل تساوی بودند، اشتباه تراشتگن باعث شد تا دروازه این تیم برای بار چهارم باز شود و کار برای بازگشت دشوارتر شود. تلاش بارسا در دقیقه 85 نتیجه داد و پیکه با ضربه سر اختلاف را بار دیگر به حداقل رساند. اما حتی 5 دقیقه وقت اضافه هم برای بازگشت بارسا کافی نبود و بازی با نتیجه 4-3 به پایان رسید.

  

 

رم 2-1 اینتر؛ سه امتیاز شیرین برای جالوروسی

 جالوروسی خیلی زود و با گل دقیقه 5 ادین ژکو از اینتر پیش افتاد. در ادامه باز هم این رمی ها بودند که موقعیت های بهتری داشتند و حتی در دقایق پایانی نیمه اول، ژکو می توانست بار دیگر دروازه حریف را باز کند اما این اتفاق نیفتاد و نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید. در نیمه دوم اینتری ها عملکرد بهتری داشتند و سرانجام در دقیقه 72 به گل تساوی رسیدند. اما این نتیجه تنها 3 دقیقه پایدار بود و رم در دقیقه 75 توسط مانولاس به گل رسید و بار دیگر پیش افتاد. در دقیقا باقی مانده باز هم این رم بود که می توانست به گل برسد اما در نهایت بازی با همان نتیجه 2-1 خاتمه پیدا کرد.

 

 

پیروزی درخشان شالکه مقابل گلادباخ

مونشن گلادباخ که چند روز قبل در چمپیونزلیگ حسابی برای بارسلونا دردسرساز شده بود، امشب مقابل شالکه حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه 4-0 مغلوب شد. شاگردان آندره شوبرت که به نظر می رسید هنوز خستگی بازی دشوار مقابل بارسا را در ساق های شان احساس می کنند، تنها یک نیمه توانستند مقابل شالکه مقاومت کنند و بعد از تساوی بدون گل در نیمه اول، در نیمه دوم 4 بار دروازه شان را باز شدند. چوپوموتینگ در دقیقه 52 گل اول را به ثمر رساند و در فاصله 6 دقیقه، امبولو و گورتسکا دو گل دیگر برای شالکه زدند تا اختلاف به سه گل افزایش پیدا کند. امبولو در دقایق پایانی یک بار دیگر هم برای آبی های گلزن کرشن گلزنی کرد تا شاگردان مارکوس واین زیرل به یک پیروزی درخشان دست پیدا کنند.

 

 
بازگشت روسونری با تعویض های طلایی مونتلا

 میلان موفق شد در شبی فراموش نشدنی و در حالیکه تا دقیقه 60، با نتیجه 1-3 در مقابل حریف خود بازنده بود، در بازگشتی رویایی با نتیجه 3-4 به برتری برسد. بازی با برتری میلان آغاز شد و بوناونتورا در دقیقه 9 اولین گل روسونری ها را به ثمر رساند اما یک دقیقه بعد و روی اشتباه آباته، پولیتانو کار را به تساوی کشاند و در ادامه نیز اتفاق خاصی رخ نداد تا دو تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.  اما در ابتدای نیمه دوم ساسولو موفق شد دو بار و توسط آچربی، مدافع سابق میلان و پیگرینی به گل برسد تا سن سیرو در سکوت مطلق قرار بگیرد.  اما این پایان کار نبود و طوفان میلان طی ده دقیقه، نسخه ساسولو را در هم پیچید. ابتدا کارلوس باکا در دقیقه 68 و از روی نقطه پنالتی اختتلاف را به حداقل رساند. 7 دقیقه بعد، لوکاتلی تعویض طلایی مونتلا لقب گرفت و موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و در دقیقه 77، پالتا روی ارسال نیانگ چهارمین گل میلان را به ثمر رساند تا مونتلا با تویض های طلایی خود، کارگردان بازگشت رویایی روسونری در برابر ساسولو لقب بگیرد.

  

 پيروزی شیرین آرسنال در دقیقه 92

 آرسنال موفق شد در لحظات پایانی و روی گلی که با همکاری والکات، چمبرلین و در نهایت به نام کوشیلنی به ثمر رسید، از سد محکم برنلی گذر کند تا در هفته ای که بیشتر مدعیان نتوانستند نتیجه دلخواه را کسب کنند.، آرسنال پیروزی دلچسبی در نوزدهین سالگرد حضور ونگر روی نیمکت توپچی ها به دست آورد. آرسنال در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و نتوانست موقعیت زیادی روی دروازه حریف ایجاد کند. ضربه دیدنی و روپای الکسیس سانچز در اواسط نیمه دوم و برخورد آن به تیر دروازه را شاید می توان مهم ترین موقعیت آرسنال قلمداد کرد. از آن سو برنلی نیز چند بار تا آستانه فرو ریختن دروازه آرسنال پیش رفت که مهم ترین ان، ضربه سر کین و واکنش تماشایی پیتر چک بود. در نهایت و در حالیکه همگان منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، ارسال الکسیس سانچز و ضربه سر والکات در دهانه دروازه با ضربه سر چمبرلین و کوشیلنی همراه شد و درنهات کوشیلنی موفق شد با باز کردن دروازه برنلی، سه امتیاز شیرین را به حساب ونگر و تیمش واریز کند.

  

 توقف عجیب رئال مقابل ایبار

رئال مادرید با تساوی یک ـ یک مقابل ایبار به نتایج نه چندان مناسب خود در هفته های گذشته ادامه داد. مسابقه شاگردان زیدان مقابل حریف در شرایطی به اتمام رسید که کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی مادریدی ها با خشم و عصبانیت و سر تکان دادن به سمت رختکن می رفت. رئال با این تساوی خانگی دو امتیاز حساس را  از دست داد و در شرایطی که صدرمشترک لالیگا را به همراه آتلتیکو در اختیار دارد اما می شود پیش بینی کرد بارسا به احتمال زیاد با یک امتیاز بیشتر (16) در پایان مسابقات امشب صدرنشین لالیگا خواهد شد. رئال در این بازی آن تیم تهاجمی و جذاب مورد علاقه طرفداران نبود و البته بازی امروز را به اشتباه کیلور ناواس داد. 2 امتیازی که می تواند در پایان فصل برای زیدان گران تمام بشود. در حال حاضر هواداران بارسلونا در توییتر به طعنه زدن به رئالی ها مشغول اند. آنها می گویند ایبار تیم یک شهر 20هزارنفری است.


 


* اولین شکست گواردیولا در لندن

تیم فوتبال تاتنهام با نمایش فوق العاده بازیکنان مائوریتسیو پوچه تینو با دو گل منچسترسیتی را شکست داد تا در رده دوم جدول لیگ برتر قرار بگیرد. در این مسابقه جذاب تاتنهام در اغلب دقایق کنترل کامل بازی را در دست داشت و در همان نیمه اول با گل به خودی کولاروف(9) و دله علی (35) از حریف پیش افتاد و در نیمه دوم هم یک پنالتی هم توسط استرلینگ از دست داد. این اولین شکست سیتی بعد از 6 پیروزی پیاپی بود که البته هنوز جایگاه این تیم را در صدرجدول محکم می کند. با آغاز فصل سرما و فیزیکی تر شدن رقابت های لیگ برتر، کار گواردیولا و سیتی دشوارتر هم خواهد بود حتی اگر آنها مالکیت توپ در اغلب بازی ها را در دست داشته باشند.

  

* گلزنی گریزمان در روز بدشانسی اتلتی

آنتوان گریزمان مهاجم فرانسوی آتلتیکومادرید با گلی که وارد دروازه والنسیا کرد استارت پیروزی 2 بر صفر شاگردان دیه گو سیمئونه را زد. البته ستاره این بازی کسی جز دیه گو آلوس باتجربه دروازه بان والنسیا نبود که دو پنالتی آتلتیکو را در این بازی مهار کرد. این پنالتی ها توسط گریزمان و گابی به سمت دروازه حریف شلیک شد اما ایستادگی آلوس او را به رکورد جاودانه مهار 19 پنالتی در دوران لالیگا رساند. البته او در نهایت موفق به کلین شیت نشد تا آتلتیکو با گل های گریزمان و گامیرو در لیگ اسپانیا 15 امتیازی بشود و به صدر جدول صعود کند. البته رئال و بارسا در صورت پیروزی صدر را از گریزمان و شرکا پس خواهند گرفت.

 


* بازار طعنه به مورینیو داغ است

جو آلن هافبک تحسین شده تیم ملی ولز در رقابت های یورو با گلی دیرهنگام(81) یک توقف دیگر را هم در کارنامه منچستریونایتد رقم زد. استوک سیتی با سرمربیگری مارکیوز مهاجم افسانه ای دو دهه پیش یونایتد ایستادگی فوق العاده ای مقابل منچستری داشت که 24 شوت به سمت دروازه حریف شلیک کرد. مسابقه ای که در آن یک بار دیگر نام رونی را در فهرست نیمکت نشین های منچستردیدیم. یونایتد از 7 بازی 13 امتیازبه دست آورده و فاصله زیادی با صدر دارد. استوک هم تیم 3 امتیاز جدول است و در رده یکی مانده به آخر لیگ برتر ...

 


* جفت 6 رویایی برای یوونتوس

2 گل از گونسالو ایگواین مهاجم آرژانتینی یوونتوس پیروزی 3 بر صفر شاگردان آلگری در خانه امپولی را رقم زد. گل اول بازی توسط دیابالا(65) به ثمر رسیده بود. یووه با 18 امتیاز از 6 بازی و آماری مشابه با سیتی در صدرجدول سری A قرار دارد. روز خوب راه راه پوشان زمانی تکمیل شد که متوجه شدند آتالانتا در خانه با یک گل ناپولی را شکست داده و به این ترتیب فاصله تیم سابق ایگواین با تیم فعلی اش به 4 امتیازی افزایش یافته است. در ایتالیا امشب همه در انتظار دیدار اینتر و رم هستند که از ساعت 22:15 در المپیکو برگزار خواهد شد.

 


* لسترسیتی 0- 0 ساوتهمپتون

لسترسیتی قهرمان فصل قبل لیگ برتر امروز در خانه به مصاف ساوتهمپتون رفت و در نهایت به نتیجه ای بهتر از صفر ـ صفر دست نیافت. شاگردان رانیه ری که در رتبه یازدهم با هفت امتیاز قرار داشتند با این تساوی هشت امتیازی شد و یک پله سقوط کرد.دراین بازی بازهم جیمی واردی به مانند بازی با منچسترسیتی یکی از تعویضی های لستر بود تا نشان دهد با روزهای اوجش فاصله دارد.پس از پایان بازی رانیه ری از کسب یک امتیاز و حمایت طرفداران لستر ابراز رضایت کرده است. به هرحال مسلم است که فعلا از سال خوب لستر خبری نیست.