به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۱۷۶۸۸
هشدار سازمان ملل درباره وضعیت انسانی۲۵۰هزار شهروند حلب

جنگنده‌های روسیه، حلب را با مردمش با خاک یکسان می‌کنند

گروه بین‌الملل: رئیس بخش امور انسانی سازمان ملل با توصیف شرق حلب به "جهنم" هشدار داد، ۲۵۰هزار شهروند غیرنظامی که در شرق حلب محاصره هستند بر اثر حملات وحشیانه هوایی جنگنده‌ها و موشک باران روسیه در حال نابودی کامل هستند.
جنگنده‌های روسیه، حلب را با مردمش با خاک یکسان می‌کنند
استفن اوبراین، در بیانیه‌ای کاهش رنج و سختی‌های نزدیک به ۲۵۰ هزار تن از ساکنان شرق حلب را که در محاصره به سر می‌برند و اقدام فوری برای پایان دادن به "جهنمی" که غیرنظامیان در آن به سر می‌برند را خواستار شد. رئیس بخش امور انسانی سازمان ملل گفت: مراکز درمانی و پزشکی شرق حلب تقریبا همگی نابود شده‌اند و بزرگترین بیمارستان این مناطق نیز در بمباران‌های هواپیماهای روسیه هدف قرار گرفت. وی افزود: مراکز درمانی و پزشکی منطقه یکی پس از دیگری هدف بمباران هوایی روس ها و ارتش سوریه قرار می‌گیرند. روس ها مخزن آب شرق حلب را نیز بمباران کرده و آب کاملا قطع شده است. سازمان ملل پیشتر اعلام کرد: امدادهایی چون آب آشامیدنی‌ و غذا در شرق حلب به صورت خطرناکی کم شده است و از طرف دیگر تلاش‌ها برای ورود کاروان‌های امدادرسانی از مرزهای ترکیه به حلب به دلیل درگیری‌ها متوقف شده است.

از سوی دیگر اسکای نیوز عرب گزارش داد که حملات هوایی روس ها به حلب خلاصه نمی شود و از عصر دیروز تا صبح امروز، منطقه غوطه غربی در حومه دمشق نیز بارها با بمب های بشکه ای و موشک های زمین به زمین و دریا به زمین روس ها مورد هدف قرار گرفته و در این منطقه از شب گذشته تاکنون بالغ بر 30 شهروند غیرنظامی در زیر آوار بمباران ها کشته و دهها نفر زخمی شده اند.

طرح اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا طرحی پیشنهاد کرده که طی آن به ساکنان شهر حلب که در بخش‌های تحت محاصره شورشیان مخالف دولت سوریه زندگی می‌کنند، کمک‌های بشردوستانه برساند. اتحادیه اروپا گفته که بر اساس این طرح دارو، عذا و آب به ارزش حدود ۲۸ میلیون دلار با همکاری سازمان ملل متحد به هزاران شهروند سوریه که در مناطق شرقی حلب زندگی‌ می‌کنند، برساند!!

در همین حال، دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه با حمایت حملات هوایی جنگنده‌های روسیه به سوی منطقه الهلاک در شمال حلب که تحت کنترل مخالفان است، در حال پیشروی هستند. گفته می‌شود نیروهای ارتش سوریه به خط مقدم جبهه‌ی شورشیان رسیده‌اند. خبرنگار خبرگزاری فرانسه از حملات مداوم هوایی شبانه به مناطق شهری بوستان البشا، زخور و سلیمان الحلبی خبر می‌دهد. به گزارش دیدبان حقوق بشر در روز یکشنبه ۲ اکتبر (۱۱ شهریور)، در این سه منطقه درگیری‌های سختی میان نیروهای ارتش و مخالفان در جریان بوده است.