به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۱۱۷۷۴۸
برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی واحدهای کوچک و متوسط

حاکم شدن آرامش در بازار

گروه اقتصادي: طیب نیا ضمن ابراز خرسندی نسبت به آرامش ایجاد شده در بازار آن را نشانه‌ای از کارآمدی برنامه‌های دولت نام برد و گفت که در همین راستا دولت برای خروج از رکود و فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده از تحریم‌های ظالمانه و تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری خیز برداشته است.
حاکم شدن آرامش در بازار
وزیر امور اقتصادی و دارایی که عصر دوشنبه با هدف بررسی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان وارد سمنان شد در جمع خبرنگاران سمنانی اظهار کرد: وضعیت واحدهای نیمه فعال و تعطیل استان سمنان با حضور مسئولان استان بررسی می‌شود.

 وی از عزم دولت دکتر روحانی برای خروج از رکود و فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی کشور خبر داد و افزود: در همین راستا وظیفه نظارت بر فرآیند فعال‌سازی واحدهای تولیدی مشکل‌دار و رفع موانع تولید در آنها در هر کدام از استان‌های کشور به یکی از وزرا و اعضای کابینه یازدهم واگذار شده که در همین راستا ماموریت رفع مشکلات تولیدی‌های استان سمنان به بنده واگذار شده است.

وزیر اقتصاد از تدوین یک برنامه جامع از سوی کابینه تدبیر و امید برای اجرایی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا، برش‌های استانی اقتصاد مقاومتی نیز تدوین شده است.

وی با اظهار خرسندی از آرامش ایجاد شده در بازار از آن به عنوان نشانه‌ای از کارآمدی برنامه‌های دولت نام برد و اضافه کرد: دولت پس از توفیق در ایجاد گشایش در ارتباط با بازارهای جهانی، کنترل و مهار تورم، تک رقمی شدن تورم در شرایط سخت اقتصادی و ویژه، ایجاد آرامش نسبی در بازار و ثبات نسبی در فضای اقتصادی، افزایش رشد اقتصادی و...برای خروج از رکود و فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده از تحریم های ظالمانه و تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری خیز برداشته است.

ناظر ویژه دولت در طرح های اقتصاد مقاومتی استان سمنان از تدوین برنامه‌ای جامع به انضمام برش استانی آن برای تحقق این مهم به عنوان گام اول دولت در این راستا نام برد و گفت: با اجرایی شدن این برنامه و فعال سازی واحدهای آسیب دیده هم بخشی از مشکل اشتغال مرتفع می‌شود و هم زمینه برای خروج از رکود در کشور فراهم می‌شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه ماموریت اجرای این برنامه با استان‌هاست، افزود: در واقع مدیریت اجرا به عهده استانداران و نظارت بر آن به عهده یکی از وزرا گذارده شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای فعال سازی واحدهای کوچک و متوسط تعطیل و افزایش تولید واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند خبر داد و اظهار کرد: با محقق شدن این مهم علاوه بر افزایش سطح تولید، فرصت‌های اشتغال بسیاری در کشور ایجاد می شود.

طیب نیا از بهره‌گیری از ظرفیت بانک‌های کشور در راستای فعال سازی این واحدها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین مشکلات این واحدها در رصدهای کارشناسانه قبلی، مشکل نقدینگی تشخیص داده شده دولت چند ماهی است با تامین منابع مورد نیاز و اعطای تسهیلات به همه واحدهای مشکل دار بستر را برای ایجاد یک تحرک جدی در فضای اقتصادی و تولید کشور فراهم کرده است.

وزیر اقتصاد گفت: جلسات کارشناسانه با حضور مسئولان و برخی صاحبان صنایع در استان سمنان برگزار و راه های رفع مشکلات بررسی و همزمان برای رفع آنها اقدام می شود.

علی طیب‌نیا در بدو ورود به سمنان با حضور در یادمان شهدای گمنام سمنان به شهیدان والامقام این دیار ادای احترام کرد و سپس راهی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان شد.

دیدار با مسئولان ارشد استان، مدیران اجرایی مرتبط با تولید، مدیران بانکی، فعالان تولید و صاحبان صنعت و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و...از دیگر برنامه های وزیر اقتصاد در سمنان است.

مرجع : ايسنا