به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۵ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۱۱۷۹۵۵
سیدحسن خمینی:

امنیت عادلانه، حقوق مردم را پایمال نمی‌کند

گروه سیاسی: یادگار امام گفت: تفاوت «امنیت غیرعادلانه» با «امنیت همدوش با عدالت و رفاه»، در وجود شبکه‌های متصلب و بسته‌ای است که ممکن است به قیمت امنیت، حقوقی را از مردم پایمال کنند.
امنیت عادلانه، حقوق مردم را پایمال نمی‌کند
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار فرمانده و مسئولان ناجا که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در حرم امام خمینی (ره) حضور یافته بودند، با ذکر روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اجتیاج مردم به امنیت، عدالت و فراوانی، گفت: در طول تاریخ اولین وظایف حکومت‌ها ایجاد و تحکیم امنیت بوده است و در دوره دولت‌های مدرن نیز که وظایف جدیدی بر دوش حکومت‌ها قرار گرفته، این ضرورت همچنان باقی است.

وی خطاب به مسئولان نیروی انتطامی افزود: در دنیای آشفته کنونی، جمهوری اسلامی ایران به همت شما و برادران شما در سایر نیروهای نظامی و با همت رهبری اندیشمند انقلاب دارای یک امنیت مثال زدنی است.

یادگار امام با اشاره به نقش ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و توان تأمین امنیت حتی در فراسوی مرزهای کشور، گفت: در هرجای کشور اثر حضور پلیس و تلاش برای برقراری امنیت را می‌بینیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، کمترین تنش از ناحیه پلیس با آحاد جامه وجود داشته است که درخور تقدیر است و البته برادری با مردم هرچه بیشتر شود بهتر است و یک ارزش محسوب می‌شود.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه به دلیل وضع آشفته منطقه، مردم امنیت موجود در کشور را لمس می‌کنند، به عدالت به عنوان دومین وظیفه حکومت‌ها اشاره کرد و گفت: امنیت، مهمترین لازمه جامعه است اما مقصود، امنیتی است که ریشه در عدالت داشته باشد و امنیت پایدار و مردم‌نهاد محسوب شود.

وی با اشاره به آبادانی و رفاه به‌عنوان دیگر نیاز مردم، یادآور شد: بسیاری از حاکمان به دلیل فراهم بودن رفاه در دوران حکومتشان، امروز نامی نیک به جا گذاشته‌اند و لذا باید شرایطی ایجاد شود که به رفاه بیشتر زندگی مردم منتهی شود.

یادگار امام (ره) با ستودنی خواندن تلاش‌های کارکنان نیروی انتطامی، تصریح کرد: در همه امور باید تلاش کرد تا یک گام به سوی بهتر شدن برداریم و توجه کنیم که تفاوت «امنیت غیر عادلانه» با «امنیت همدوش با عدالت و رفاه»، در وجود شبکه‌های متصلب و بسته‌ای است که ممکن است به قیمت امنیت، حقوقی را از مردم پایمال کنند.
مرجع : ایسنا