به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۱۷۹۷۸
ضرورت رفع موانع همکاری های بانکی و مالی

تلاش برلین برای همکاری مالی با تهران

گروه سیاسی: فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشورمان قول داد که برای برطرف کردن موانع همکاری بانک ها با ایران تلاش خواهد کرد.
تلاش برلین برای همکاری مالی با تهران
این دیدار روز پنج شنبه در حاشیه سفر ابتکار به برلین و گفت وگو با مقامات آلمانی در خصوص موضوعات مخلتف از جمله همکاری های زیست محیطی صورت گرفت.

رئیس سازمان محیط زیست کشورمان در صفحه اینستاگرام خود در خصوص دیدار خود با وزیر امور خارجه آلمان گفت: آقای اشتاین مایر در این دیدار بر ضرورت همکاری بین دو کشور تاکید کرده و از بررسی احتمال مشارکت در احیای تالاب بین المللی هامون به عنوان ذخیرگاه زیست کره یونسکو و تالابی بین مرزی با افغانستان، سخن گفت.

او با ابلاغ سلام و درود ویژه خود به رئیس جمهوری و وزیر خارجه کشورمان ، بر ضرورت برطرف کردن موانع همکار ی های بانکی و مالی با ایران که بعضا در بانک های بزرگ اروپایی مشاهده می شود، قول مساعد داد. اشتاین مایر همچنین برای بر حضور و همکاری شرکت های محیط زیستی آلمان در ایران، تاکید کرد.

معصومه ابتکار افزود: در دیدارم با آقای اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان تاکید کردم، همکاری ها باید زمینه ساز بهره مندی ایران از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست باشد که اکنون با عوارض گرمایش جهانی و پدیده هایی مانند ریزگردها روبه رو است. وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و تجربیات موفق جذب همکاری های بین المللی از جمله در مورد دریاچه ارومیه با سازمان ملل و ژاپن گفت که از آلمان برای مشارکت دراین زمینه ها دعوت کردم.

در این جلسه که حدود یک ساعت به طول انجامید، علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از معاونین وزیر خارجه آلمان حضور داشتند.
مرجع : ایرنا