به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۶ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۱۱۸۰۲۷

از یک دوران بسیار سختی در حال عبور هستیم

گروه سیاسی: علی لاریجانی که به یاسوج سفر کرده است، ظهر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خطوط اعتباری بانکهای خارجی نیز در حال افزایش است و از این ظرفیت می توان برای توسعه استانهای توسعه نیافته استفاده کرد.
وی بیان کرد: خطوط اعتباری وام ارزان قیمت دارند که می‎توانند برای پروژه های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد مانند پروژه جاده پاتاوه به دهدشت و یا راه‌آهن یاسوج بسیار مؤثر واقع شوند.
 
اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید،
 
-از یک دوران بسیار سختی در حال عبور هستیم، از شرایط توسعه‌ای وضعیت متفاوت‌تری داریم و از این زمان جدید باید استفاده کرد و استان‌های که کمتر برخوردار هستند به توسعه برسند.
 
-ظرفیت دیگری که می‌توان مورد استفاده قرار داد قانون برنامه ششم است که می‌توان برخی از خواسته‌های استان را در آن لحاظ کرد.
 
- بخش خصوصی در دو سه استان کشور ضعیف است، یکی از راه‌های توسعه این استان‌ها، ورود سازمان‌های توسعه‌ای‌ است.
 
-شاید یک راه این باشد که بتوان در قانون بودجه، بودجه‌ای را در صندوق توسعه به این سازمان‌ها اختصاص دهیم که برای استان هایی که نیازمند توسعه هستند این بودجه را قرار دهیم.
 
-علاوه بر این، می‌توان برای چند استانی که از توسعه عقب‌تر هستند مشوق‌های سرمایه‌گذاری خاص ایجاد شود که اگر در برنامه ششم لحاظ شود اقدام مؤثری می‌تواند باشد.
-
- سهم تصمیم گیری استانها شورای برنامه ریزی نباید کم شود، شاید بتوان در برنامه سهم ۱۵درصدی استانها از بودجه به ۳۰درصد افزایش یابد.
 
-{literal}{{/literal} با اشاره به مباحث طرح شده در این جلسه در خصوص دیوان محاسبات{literal}}{/literal}: وضعیت سیستم اداری کشور مطلوب نیست. این موضوع سبب می‌شود که مدیرانی که با شجاعت بخواهند کار کنند زمینه و بستر برای فعالیت آنها فراهم نباشد.