به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۶ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۱۸۰۳۴

خانه‌ کوچک ضدزلزله

گروه فناوری: در پی زمین لرزه اخیر در نیوزلندی یک طراحی نیوزلندی به فکر ساخت خانه های ضدزلزله و کوچک افتاده است.
خانه‌ کوچک ضدزلزله
پس از زلزله کرایستچرچ و خرابی خانه‌ها، تعداد کمی از افراد قادر به خرید خانه اولیه خود در نیوزلند هستند. به همین دلیل پاول هنسی طراح و معمار نیوزلندی خانه های موسوم به خانه های پارک(Park Homes) با ویژگی کوچک و ضدزلزله بودن را ارائه کرده است.

خانه اولیه هنسی430 فوت مربع است که در گروه خانه‌های کوچک قرار می‌گیرد. این خانه کوچک بر خلاف اندازه خود دارای راهرو و ورودی است. درب جلوی منزل به اتاق نشیمن و آشپزخانه باز می‌شود و بعد از آن راهرو و سپس سرویس بهداشتی و اتاق خواب‌ها قرار دارند.
این طراحی انفعالی دارای سیستم تهویه حرارتی بسیار کارآمد بوده و ساختار انرژی موثری دارد. این منزل به خوبی با ساختار پنل‌های عایق‌دار پوشش داده شده است. نمای براق و تیره بیرونی آن از پنل‌های کامپوزیت آلومینیومی است. این پنل‌ها در زمین قرار گرفته و می‌توان آنها را از خانه جدا کرد.
با توجه به ساختار، خانه کوچک هنسی در برابر زلزله مقاوم بوده و به طور مستقل از زمین حرکت می‌کند و بر خلاف دیگر خانه های متصل به زمین در برابر زلزله آسیب نمی‌بیند.

مکان‌های مشخصی برای اتصال خانه به زمین و تثبیت‌کننده پایه‌ها وجود دارد تا حرکت و لرزش آن بر روی سطح کاهش یابد. یکی از موارد طراحی‌های داخلی که توسط همسر هنسی  ایجاد شده نبود هود است که به جای آن شکافی در دیوار ایجاد شده که بو را به بیرون انتقال می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این سازه جالب استفاده از نیروی خورشیدی است. قیمت برآورد شده این خانه 55 هزار دلار است.
مرجع : ایسنا