به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۱۸۱۵۵

«شیشه» سومین مخدر مصرفی در ایران

گروه جامعه: مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه پنج درصد از موادمخدر مصرفی در کشور کاهش یابد.
حمید صرامی اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و 325 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد که بیش از 26 درصد آنها مواد مخدر صنعتی (شیشه) مصرف می کنند. وی با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور افزود: با تلاش‌های فراوان همه گروه ها، الگوی مصرف شیشه از رتبه دوم به رتبه سوم تنزل یافته است.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: از مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور حدود 9.5 درصد زنان و مابقی را مردان تشکیل داده‌اند. صرامی به کشف 9 هزار تنی انواع مواد مخدر در سالهای پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: کشف این میزان مواد مخدر تقریبا به اندازه 10 درصد کل مواد تولیدی در کشور افغانستان است.

وی گفت: با وجود اشراف کامل نیروی انتظامی بر دو هزار کیلومتر از مرزهای واردکننده مواد مخدر، همچنان به تعداد معتادان کشور اضافه می شود. وی عدم اطلاع و آگاهی والدین نسبت به اعتیاد فرزندانشان و غافل شدن از نظام پرورشی و تربیتی در آموزش و پرورش را دو دلیل اصلی گرایش جوانان کشور به مواد مخدر دانست و گفت: با اجتماعی کردن مقوله مواد مخدر می توان تا حدودی نسبت به آگاهی رسانی خانواده‌ها اقدام مناسبی انجام داد.
مرجع : ایسنا