به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۱۱۸۳۳۸
دلتنگي‌هاي دختران میرحسین و رهنورد

عمر دولت اعتدال تمام شد؛ رفع حصر تمام نشد!

گروه سياسي: در حاليكه دوره چهار ساله دولت اعتدال آقاي روحاني در حال اتمام است و هنوز يكي از وعده‌هاي ايشان مبني بر رفع حصر اجرا نشده، کوکب، زهرا و نرگس موسوی خامنه، فرزندان میرحسین و زهرا رهنورد در نامه‌ای از وضعیت پدر و مادر خود در این شش ساله گلایه کرده‌اند، «حصری که انتهای آن نامعلوم است».
عمر دولت اعتدال تمام شد؛ رفع حصر تمام نشد!
به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از این نامه از شش سالی گفته‌اند که دیدارها به گفته‌ی آنها «گاه خلاصه می‌شد به دیداری در بیمارستان و گاه با [بدرفتاری]»، «و هر هفته تلخ و تلخ در روزهایی که نظاره‌گر رسانه‌هایی پر از دروغ‌پراکنی و نفرت‌ورزی هستیم، … ناجوانمردانه تاختند وقتی که تمام تریبون‌ها و رسانه‌ها از آن‌ها دریغ شده است».

آنها با انتقاد از نحوه‌ی «شروع و ادامه»ی حصر، نوشته‌اند: «گاه ناظر بی‌توجهی و بی‌مسوولیتی مسوولان بودیم وقتی که علائم بیماری‌هایشان را که همه منشأ و شروعش از حصر بود را نادیده می‌گرفتند. … سکوت و بی‌توجهی و رفع مسوولیت دولتمردان علی‌رغم تعهدات و وظایفشان در مقابل حصر، … وقتی که بارها و بارها آن‌ها را مکتوب و شفاهی متوجه ابعاد آسیب زننده‌ی حصر کردیم. و گاه ناظر اینکه ملاقات‌های کوتاه ما را به بهانه‌ی سفرهای زیارتی و سیاحتی ماموران، محدود و محدودتر می‌کردند… ».

دختران آنها همچنین گلایه کرده‌اند: «هر روز و هر روز ناظر فتنه‌گر خواندن وفادارترین یاران انقلاب بودیم و حمله‌های پی در پی یک‌طرفه‌ی رسانه‌ها و صاحبین و آمرین رسانه‌ها و یا انتقال نقل قول‌هایی نادرست که هرگز گفته نشده است از جانب محصورین. از دهان عده‌ای به ظاهر دوست‌داران انقلاب، به بهای نعمت‌های دنیوی و دو روز بیشتر بر مسندی نشستن …».

در حال حاضر دیدار دختران به صورت هفته‌ای یک روز با پدر و مادر خود انجام می‌شود. نخست وزیر دوران دفاع مقدس که سال ۸۸ کاندیدای انتخابات بود، پس از اعتراضات انتخابات از بهمن ماه ۸۹ به همراه همسرش در منزل خودش در بن بست اختر در خیابان پاستور در حصر خانگی به سر می‌برد.