به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۱۱۸۶۴۳

کنترل مخالفان سوری بر پایگاه معنوی داعش

گروه بین‌الملل: جیش الحر (ارتش آزاد) مخالفان مسلح سوری اعلام کردند که توانسته‌اند شهر دابق در شمال سوریه را از کنترل داعش خارج کنند؛ اقدامی که شکستی ایدئولوژیک برای این گروه تروریستی محسوب می‌شود.
عملیات برای کنترل بر شهرک دابق در شمال استان حلب از بامداد روز گذشته توسط شبه نظامیان مخالف سوری (جیش الحر- ارتش آزاد) و با حمایت هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه آغاز شد و مخالفان امروز اعلام کردند که توانسته‌اند این شهرک را به کنترل خود درآورند. اگرچه شهر دابق از لحاظ موقعیت جغرافیایی و بزرگی اهمیت چندانی ندارد اما با توجه به باورهای داعشی‌ها این منطقه اهمیتی ایدئولوژیک برای آنها دارد. داعشی‌ها معتقدند که جنگ نهایی خیر و شر در منطقه دابق رخ خواهد داد و سپاه اسلام در نهایت در این منطقه بر سپاه کفر پیروز می‌شود. این منطقه در واقع برای داعشی‌ها مکانی مقدس محسوب می‌شود.
داعش براساس همین باور نیز نام تنها رسانه مکتوب خود که یک مجله با کیفیتی حرفه‌ای است را دابق گذاشته است. منابع سوری روز گذشته اعلام کردند که داعش بیش از هزار تن از نیروهای کارآزموده خود را به شهر دابق فرستاده تا از سقوط آن به دست شبه نظامیان مخالف سوری جلوگیری کند که ظاهرا در این امر موفق نبوده است.