به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۱۱۸۸۴۴
یونسی:

تحقق وعده‌های روحانی"زما‌ن‌بر" است

گروه سیاسی: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت: تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور زمان بر است اما آقای روحانی به وعده‌هایی که در زمان انتخابات دادند، پایبند بوده و مصمم به اجرای آن‌ها است.
حجت‌الاسلام علی یونسی در نشست صمیمی با روحانیون اهل تسنن اظهار داشت: راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید، محرومیت‌زدایی از نقاط مرزی و تلفیقی و خدمت‌رسانی شایسته به ساکنین این مناطق است.دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: وظیفه دولت رفع بیکاری است و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های متعدد با اولویت مناطق تلفیقی و محروم کشور آغاز شده است. به‌نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری‌های دولت در این حوزه زمان‌بر است با وجود این در مدت 3 سال گذشته دولت خدمت‌رسانی گسترده‌ای در این حوزه داشته است.

‌یونسی افزود: سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به مشهدمقدس نیز با هدف اطلاع‌رسانی خدمات دولت به مردم و بررسی عملکرد مسئولان در اجرای مصوبات و طرح‌ها در خراسان‌رضوی است. تحقق وعده‌های رئیس دولت تدبیر و امید زمان‌بر است اما آقای روحانی به وعده‌هایی که در زمان انتخابات دادند، پایبند بوده و مصمم به اجرای آن‌ها هستند.وی ادامه داد: موانع بسیار در مسیر تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور وجود دارد که از جمله آنها محدودیت‌های مالی، کارشکنی‌های برخی افراد در داخل کشور و مانع تراشی عده‌ای برای دولت است اما دولت مصمم به خدمت‌رسانی شایسته با اولویت مناطق محروم و تلفیقی است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز اقدامات بسیار برای جامعه اهل‌سنت در نقاط تلفیقی کشور از سوی دولت انجام گرفته و صدها مسجد و مدرسه ساخته شده اما برای تامین همه خواسته‌های مردم موانع بسیار وجود دارد که باید برداشته شوند.دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: بزرگترین تهدید برای جامعه مسلمین، اسلام‌هراسی است و مسلمانان نباید اجازه دهند داعش و تکفیری‌ها بلندگوی اسلام و نماد اسلام واقعی در دنیا شوند. گروه‌های تکفیری و استکبار موجی از اسلام‌هراسی در دنیا به‌راه انداخته و داعش را برای خدشه واردکردن به اسلام ایجاد کرده‌اند که نباید به آنان اجازه داد این‌گونه چهره اسلام واقعی را مخدوش کنند.

وی بیان کرد: مسلمانان در عراق و سوریه در حال مبارزه با تکفیری‌ها هستند و به‌زودی آنان را در پیشبرد اهداف‌شان برای ترویج اسلام‌هراسی شکست خواهند داد. اختلاف بین انسان‌ها براساس رنگ، زبان، نژاد و مذهب اراده الهی بوده که از دیدگاه عده‌ای تهدید و از دیدگاه برخی دیگر یک فرصت بالقوه است.یونسی افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند که امت من اختلاف بین انسان‌ها را آیت الهی می‌داند بنابراین اصحاب خود را با وجود اختلاف‌های فراوان متحد کردند و از اختلافات برای تکامل بشر بهره بردند بنابراین مسلمانان نیز به‌عنوان پیروان رسول‌الله (ص) باید این تفاوت‌ها را فرصت بدانند.

وی اظهار داشت: اسلام همواره به ترویج مهربانی، عطوفت، عدالت و اخلاق بین انسان‌ها تاکید کرده و مبانی اسلامی را غیر از این موارد دانستن، اهانت به این دین الهی است. به تعبیر امام راحل، مردم شیعه و سنی ایران همواره با یکدیگر متحده بوده و با جامعه بشری مشکلی نداشته‌اند.دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و دولت، هر نوع اهانت به ساحت مقدسات اهل‌سنت را جرم می‌دانند و در این کشور با این عمل برخورد می‌شود.

یونسی افزود: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی و تاکید رهبر ‌انقلاب وحدت شیعه و سنی است و معظم‌له افرادی که تقریب مذاهب اسلامی را قبول ندارند یا زیر بار وحدت بین شیعه و سنی نمی روند، شیعه انگلیسی خطاب کردند.وی با بیان اینکه دعواهای بین شیعه و سنی را دشمنان برای مسلمانان به‌وجود آورده‌اند، اظهار داشت: در زمان گذشته شیعه و سنی مطرح نبود و مردم ایران به‌ویژه خراسان یکدل و یکصدا بودند. خیلی از اختلافات بین شیعه و سنی جزئی است، باید فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای انجام گیرد که مردم شیعه و سنی به جای پرداختن به اختلافات جزئی به فکر حل مشکل دنیای اسلام باشند.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: خراسان سابقه دیرینه در تربیت علمای برجسته اهل‌سنت دارد در حالی که کشورهای آسیای میانه از کمبود مدرس برای تعلیم دینی جامعه اهل سنت رنج می‌برند. مدارس علمیه اهل سنت در خراسان می‌توانند برای کشورهای آسیای میانه مبلغ مذهبی تربیت کنند و اجازه ندهند کمبود آن‌ها در این بخش از طریق کشور عربستان تامین شود.