به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۱۹۱۸۹
مدیر مسؤول روزنامه «شرق»:

وزیر جدید ارشاد کارهای فراوانی دارد

گروه فرهنگی: مدیر مسؤول روزنامه «شرق» اظهار کرد: به نظرم اولین کاری که وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی باید انجام دهد، این است که رابطه‌اش را با مدیران رسانه و خبرنگاران بیشتر کند.
وزیر جدید ارشاد کارهای فراوانی دارد
مهدی رحمانیان در پاسخ به این پرسش که به نظر شما وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه باید بیشتر به چه مسائلی توجه کند؟ اظهار کرد: وزیر قبلی به اصرار ما مطبوعاتی‌ها چند جلسه جلسه برگزار کرد. به نظرم اولین کاری که وزیر جدید باید انجام دهد این است که رابطه‌اش را با مدیران رسانه و خبرنگاران بیشتر و با آنها ارتباط برقرار کند تا مسائل و مشکلات موجود را از زبان خود آنها بشنود.

او با بیان اینکه این روزها فضای مطبوعات خوب نیست، ادامه داد: به عنوان مثال الان یک سال است که یارانه مطبوعات پرداخت نشده است. اساساً مخالف پرداخت یارانه هستم، اما اگر قرار است پرداخت شود باید این کار به صورت عادلانه انجام شود. الان یک سیستم اشتراک نیم‌بها در وزارت ارشاد راه افتاده که مساله دارد؛ ما حتی این موضوع را با وزیر قبلی و معاونت مطبوعاتی مطرح کردیم، اما توجهی که باید نشان داده نشد. معاونت مطبوعاتی طبیعتاً از طرح خودش حمایت می‌کند، ولی وزیر سابق هم توجهی نشان نداد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: وزیر جدید باید بتواند با مدیران رسانه‌ها ارتباط برقرار کند و اشراف بیشتری به این حوزه داشته باشد. حوزه مطبوعات یکی از ریشه‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود و ارشاد باید سعی کند در این زمینه حضور موثری داشته باشد. مطبوعات این روزها از یک سو با فروش کمتر و از سوی دیگر هم با رقیب آنلان که مخاطبان مطبوعات را دزدیده است، مواجه شده است. الان با توجه به فضای جدید دیجیالی حاکم بر رسانه‌ها، مطبوعات به شکلی چه در بحث درآمدزایی و معیشیت و چه در بحث منابع خبری دچار معضل شده‌اند؛ به همین خاطر است که مطبوعات باید از حالت خبررسانی خارج شده و به سمت گزارش‌محوری بروند. 

مدیر مسؤول روزنامه «شرق» با بیان اینکه دولت باید بتواند توجه بیشتری به مطبوعات و به ویژه مطبوعات بخش خصوصی نشان دهد، گفت: وزیر جدید باید بتواند تا اندازه‌ای رسانه‌های جدید را محدود کند، چون دیگر هر دستگاهی برای خود یک یا چند رسانه دارد؛ البته وزیر ارشاد کارهای فراوانی خواهد داشت که یکی از مهمترین کارهایش برداشتن موانع پیش‌رو است، ولی اگر احیاناً فرصت کرد به این مسائل هم توجه کند.
مرجع : ایسنا