به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۱۱۹۲۳۰

لاریجانی‌رییس‌شورای عالی فراکسیون‌ها شد

گروه سیاسی: سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی از تشکیل شورای عالی فراکسیون‌ها در مجلس خبر داد و گفت که علی لاریجانی ریاست این شورا را پذیرفته است.
لاریجانی‌رییس‌شورای عالی فراکسیون‌ها شد

مهرداد لاهوتی  اظهار کرد: ما در مجلس سه فراکسیون سیاسی شامل "امید"، "ولایت" و "مستقلین ولایی" را داریم که هر یک به شکل جداگانه فعالیت می‌کنند. پیشنهادی که من به آقای لاریجانی دادم این بود که شورای عالی فراکسیون ها را تشکیل دهیم تا در برخی مباحث هر سه فراکسیون به فهم مشترکی دست پیدا کنند؛ ‌مثلا در رای اعتماد به وزرا در شورای عالی فراکسیون ها به جمع بندی برسیم.وی افزود: در نهایت فراکسیون امید از این ایده استقبال نکرد اما فراکسیون های "ولایت" و "مستقلین ولایی" آن را پذیرفتند و 10 جلسه با حضور آقای لاریجانی تشکیل شد. در آخرین جلسه هم قرار شد 17 نفر از هر یک از دو فراکسیون به عنوان اعضای شورای عالی انتخاب شوند و آقای لاریجانی به عنوان رییس فراکسیون انتخاب شود که ایشان ریاست را پذیرفتند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین از تصویب اساسنامه شورای عالی فراکسیون ها خبر داد و یادآور شد: دو فراکسیون "مستقلین ولایی" و "ولایت" نگاه مشترکی ندارند و مستقل از یکدیگر فعالیت می‌کنند اما می توانیم در مسائل کلان فهم مشترکی با یکدیگر داشته باشیم.لاهوتی در پایان گفت: ما از حضور فراکسیون امید در شورای عالی فراکسیون ها استقبال می کنیم و معتقدیم که اعضای این فراکسیون باید در ترکیب شورای عالی حضور داشته باشند.

مرجع : ایسنا