به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۱۹۳۰۴

وزرای پیشنهادی سابقه مناسبی دارند

گروه سياسي: یک فعال سیاسی گفت: وزرای پیشنهادی دولت سابقه و پیشینه مناسبی دارند.
وزرای پیشنهادی سابقه مناسبی دارند

حسین کاشفی  در ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این افراد پیشنهاد شده سوابق خوبی دارند و این تغییرات انجام شده در کابینه، مثبت است.وی با اشاره به این‌که «بعد از انتخابات مجلس در سال 94 نیاز به ترمیم کابینه احساس می‌شد»، خاطرنشان کرد: پیام انتخابات 94 تغییر در کابینه بود و این پیام باید توسط دولت درک می‌شد. هرچند باید ترمیم کابینه زودتر انجام می‌شد ولی به هر حال این تغییرات مثبت است و من برای وزرای پیشنهادی آرزوی توفیق دارم که برنامه‌های دولت را پیش ببرند.

وی همچنین افزود: البته این اختیار و حق رئیس‌جمهور است که برای تحقق برنامه‌های خود، اعضای کابینه را انتخاب کرده و در صورت لزوم کابینه را ترمیم کند ولی اگر ترمیم کابینه زودتر انجام می‌شد بهتر بود.این فعال سیاسی درباره این انتقاد به دولت که چرا وزرایی را معرفی کرده که یکبار در مجلس نهم آن‌ها رأی نیاورده‌اند؟ گفت: دلیل نمی‌شود چون آن‌ها در مجلس قبلی رأی نیاورده‌اند به این مجلس معرفی نشوند، این ایراد و اشکالی نیست که رئیس جمهور این افراد را مجدداً انتخاب کند. ترکیب این مجلس هم با مجلس نهم متفاوت است. به هر حال عده‌ای هستند که مدام در هر مسأله‌ای بهانه‌جویی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار این است که مجلس سریع‌تر به وزرای پیشنهادی رأی دهد تا این وزارتخانه‌ها هرچه زودتر کار خود را با وزیران جدید آغاز کنند؛ زیرا به صلاح نیست که با توجه به وقت کم دولت، این وزارتخانه‌ها با سرپرست اداره شوند.

مرجع : ايسنا