به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۵ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۱۱۹۴۰۶

کاهش درآمد پژو در اروپا و چین

گروه اقتصادی: درآمد سه ماهه سوم گروه پژوسیتروئن به دلیل نوسانات نرخ ارز و کاهش فروش خودروی جدید در اروپا و چین، پنج درصد کاهش یافت.
درآمد سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر به ۱۱.۴ میلیارد یورو (۱۲.۴۱ میلیارد دلار) در مقایسه با ۱۲ میلیارد یورو در مدت مشابه سال گذشته رسید.فروش خودروهای جدید در سه ماهه سوم در چین ۱۷ درصد و در اروپا ۴.۳ درصد کاهش یافت. چین و اروپا دو بازار بزرگ پژوسیتروئن هستند.با اینهمه تاثیر نوسانات نرخ ارزی با قیمت گذاری بالاتر محصولات که یکی از ارکان اصلی برنامه صنعتی این شرکت است، جبران شد.

عملکرد قوی پژو در آفریقا و خاورمیانه و رشد سه برابری فروش این خودروساز در این منطقه، کمک کرد ضعف بازارهای دیگر جبران شود. پژو تولید در ایران را افزایش داده است. فروش جهانی پژوسیتروئن از نظر شمار خودرو، ۱۱ درصد رشد کرد.بر اساس گزارش مارکت واچ، پژو برای سال جاری میلادی رشد شش درصدی کل بازار خودرو در اروپا و رشد ۱۵ درصدی بازار چین را پیش بینی کرده است که مطابق با پیش بینی سایر تحلیلگران و ناظران صنعت خودروست. این خودروساز انتظار دارد بازار خودرو در روسیه ۱۵ درصد و در آمریکای لاتین شش درصد کوچک شود.