به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۱۹۴۵۷
آخرین تحولات عملیات آزاد سازی موصل

داعش ده‌ها عراقی را در موصل اعدام کرد

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش ده‌ها تن از زندانیان خود را در جنوب موصل اعدام کرد.
داعش ده‌ها عراقی را در موصل اعدام کرد
عبدالرحمن الوکاع، عضو شورای استانداری نینوی، عنوان داشت: گروه تروریستی داعش طی روزهای گذشته تعداد زیادی از نیروهای سابق پلیس و ارتش عراق را که در مناطق تحت سیطره خود در جنوب موصل زندگی می کردند اعدام کرد. وی در ادامه افزود: نیروهای گروه تروریستی داعش تعداد زیادی از جوانان را مجبور کردند که منازل خود را به همراه خانواده هایشان ترک کنند و آنها را به منطقه حمام واقع در 15 کلم جنوب موصل بردند و در آنجا آنها را با شلیک گلوله کشتند. الوکاع تاکید کرد: گروه تروریستی داعش با این اقدام خود سعی می کند که از دست زندانیان خود خلاص شود.

 آخرین تحولات یازدهمین روز عملیات آزاد سازی موصل
16:15 فرمانده عملیات ویژه سازمان مبارزه با تروریسم عراق، تاکید کرد تروریست های داعش در نبردها در اطراف موصل نخستین بار از تسلیحات سنگین استفاده می کنند. 

15:00 هزاران نفر از نیروهای الحشد الشعبي عراق به محور غربی شهر موصل رسیدند تا در عملیات آزادسازی منطقه الحضر تا تلعفر مشارکت کنند.
13:30 رئیس ستاد پلیس مرکزی عراق اعلام کرد یگان های نظامی در محور جنوبی شهر موصل توانستند پنجاه و نه روستا را آزاد کنند. سرلشکر ستاد جعفر البطاط در مصاحبه با این شبکه گفت: یگان های نظامی در محور جنوبی پنجاه و نه روستا را آزاد کردند و نیروهای مسلح سی و پنج کیلومتر به طرف موصل پیشروی کرده اند. البطاط افزود: یگان های پلیس مرکزی و یگان های همراه آن به پیشروی به طرف اهداف ترسیم شده برای خود در چارچوب دستورات فرماندهی عملیات مشترک ادامه می دهند. دشمن متحمل خسارت های سنگینی شده است و ما در حالت تهاجمی مستمر قرار داریم تا زمانی که شهر موصل را به طور کامل آزاد کنیم. 

13:00 یک مقام نظامی عراق پیش بینی کرد با ورود نیروهای امنیتی به شهر موصل ، انتفاضه مردمی علیه تروریست های گروه تکفیری صهیونیستی داعش در داخل این شهر آغاز شود. سرلشکر ریاض جلال توفیق فرمانده نیروهای زمینی عراق که فرماندهی محور جنوب شرق موصل را در عملیات آزاد سازی این شهر از اشغال داعش بر عهده دارد ، گفت :« با نزدیک شدن نیروهای عراقی به موصل و ورود به این شهر ، انتفاضه مردمی در داخل موصل علیه عناصر داعش آغاز خواهد شد و ما برای نجات غیر نظامیان از ظلم و ستم تروریست ها تلاش خواهیم کرد ».

12:00 ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان  سه روستای دیگر  را در اطراف شهر موصل از اشغال تروریست های داعش آزاد کردند.سرگرد یاسین بکر از افسران نیروهای ارتش عراق در« عملیات آزاد سازی نینوا» گفت نیروهای امنیتی عراق روز چهارشنبه پس از درگیری شدید با تروریست های داعش و هلاکت دست  کم 19 تن از آنان ، توانستند روستای منیره نزدیک  موصل را از اشغال تروریست ها آزاد کنند. این افسر عراقی همچنین از درگیری  شدید نیروهای عراق با تروریست های داعش در نزدیکی منطقه حمام العلیل در 20 کیلومتری جنوب موصل خبر داد.
11:45 نیروهای مسلح عراق در پاکسازی روستای کرملیس در شرق شهر موصل، تونلی را که گروه تکفیری صهیونیستی داعش از آن استفاده می کرد، شناسایی کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نیروهای مسلح عراق تونل مخفیانه را در روستای کرملیس در شرق شهر موصل شناسایی کردند. 
11:30 یک ژنرال آمریکایی اعلام کرد از آغاز عملیات آزادسازی موصل، بیش از 800 عضو داعش کشته شدند.
09:30  سرتیپ ستاد معن السعدی فرمانده لشکر دوم طلایی نیروهای ویژه عراقی در گفتگو با خبرنگار المیادین گفت نیروهای عراقی بعد از به دست گرفتن کنترل منطقه برطله شبکه ای از تونل ها و اجساد عاملان انتحاری از ملیت های مختلف عربی و غیرعربی را مشاهده کردند. السعدی گفت: نیروهای ما در نزدیکترین جبهه به شهر موصل به سر می برند و ما تا فاصله پنج تا شش کیلومتری شهر موصل پیشروی کرده ایم و اگر روستای بزوایا را تصرف کنیم که توانایی آن را هم داریم، به دروازه شهر موصل یعنی محله الکرامه خواهیم رسید. ولی ما منتظر هستیم تا نیروهایی که در سایر محورها می جنگند نیز بیشتر به موصل نزدیک شوند تا موصل را محاصره کنیم سپس حمله به این شهر آغاز خواهد شد.
09:00 
    
08:30 نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود از محورهای شرق و جنوب شرقی موصل اکنون به سه کیلومتری این شهر رسیده اند. پیشروی های ارتش و نیروهای بسیج مردمی به سوی شهر اشغال شده موصل همچنان ادامه دارد و هم این نیروها اکنون به منطقه کوک جلی در سه کیلومتری ورودی های شرقی موصل رسیده اند. این در حالی است که نیروهای عراقی توانستند حلقه محاصره تروریست ها را تنگ تر کرده و به منطقه کویر یورش برند.
 
08:00  با شروع درگیری ها در اطراف موصل، حرکت اهالی روستاهای این منطقه از جمله بازویه و کوک جلی به سوی نیروهای عراقی متمرکز در محور خازر شروع شد و یگان نُه زرهی ارتش پس از آن توانست به بقیه روستاهای باقی مانده در جنوب شرقی موصل از محور کویر راه یابد و حلقه محاصره این شهر تنگ تر نماید.