به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۱۱۹۸۸۳
توسط مجلس شورای اسلامی

به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد داده شد

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، به هر سه وزیر دولت اعتماد کرد.
به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد داده شد
به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) به بررسی صلاحیت و برنامه های دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و در ادامه در جلسه نوبت بعدازظهر صلاحیت و برنامه‌های صالحی امیری و سلطانی‌فر وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را بررسی کردند و در نهایت به هر سه وزیر اعتماد کردند. پس از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و دفاع رییس‌جمهور و وزرا رای‌گیری برای سه وزیر پیشنهادی انجام شد که بر این اساس نمایندگان با ۱۵۷رای موافق ، ۱۱۱رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۴ رای اخذ شده به دانش آشتیانی اعتماد کردند.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حشمت الله فلاحت پیشه نماینده کرمانشاه، اسدالله عباسی نماینده رودسر و سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین به عنوان مخالفان و داوود محمدی، ابوالفضل سروش و مهدی شیخ نمایندگان تهران و غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به عنوان موافقان به اظهار نظر پرداختند. همچنین براساس رای گیری انجام شده، صالحی امیری با ۱۸۰ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن نوروزی نماینده رباط کریم ، سید احسان قاضی زاده نماینده فریمان و مجتبی ذوالنوری نماینده قم به عنوان مخالفان و محمد بیرانوندی نماینده خرم آباد ، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر، محمدرضا تابش نماینده اردکان و محمد آشوری نماینده بندرعباس به عنوان موافقان به ایراد سخن پرداختند. همچنین سلطانی‌فر با ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع وزیر ورزش و جوانان شد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، محمود شکری نماینده تالش، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و شهاب نادری نماینده پاوه به عنوان مخالفان و ابوالفضل موسوی نماینده یزد، مهدی مقدسی نماینده اراک، محمد نعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر و پروانه سلحشوری نماینده تهران به عنوان موافقان به ایراد سخن پرداختند

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۸:۲۲
دکترعارف مچکریم (344647)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۸:۲۳
قدرت نمایی اعتدال و اصلاحات در مجلس دهم (344648)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۸:۳۵
خیلی معناداره این رای امروز مجلس
تدبیرهای دلسوزان و دکتر عارف نتیجه داد .
صدا سیما از اول هفته می خواست فضا را برای دلواپسان دوقطبی کند که نتیجه عکس گرفتند. (344649)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۹:۰۳
خداحافظ کاسبان و دلالان فتنه (344650)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۹:۱۶
دکترعارف مچکریم!!!!!!!!!!! (344651)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۹:۴۲
بامجلس دهم تفاوت را احساس کنید.... (344655)
منصور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۱۹:۵۰
فقط ناراحت از یه عده ایم که بی لیاقت با لیست امید به مجلس راه یافتند (344657)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۲۱:۴۵
این نتیجه شرکت در انتخابات هرچند با ردصلاحیت حداکثریت اصلاح طلبان است ک امید زنده می ماند
انشاا...این عزیزان فرصت را از دست ندهند وقت کم و اقشاری مانند معلمان چشم انتظار عملکرد بعد انتخاب کاندیدا در سال بعد (344662)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۲۱:۴۷
من معلم از نمایندگان رای مثبت دهنده حتی مخالفین متشکرم
انشاا...اقای اشتیانی با عملکرد قوی خود بتواند معلمان را با اعتدال اشتی دهد (344663)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۲۲:۳۹
جلسه امروز برای طرفداران اصلاحات نیز درسهایی داشت. بخصوص برای افرادی که بذر نا امیدی پراکنده می کردند و می گفتند این مجلس چه فرقی با مجلس قبل دارد. بفرمایید اینهم فرقش. رای آوردن آقای آشتیانی در حالیکه ایشان رکورد دار رای منفی در مجلس قبل بودند. درست است که مجلس کنونی مجلس ایده آلی نیست اما اگر انتخابات را تحریم کرده بودیم دوباره قضایای انتخاب وزیر علوم در مجلس پیشین تکرار میشد. (344666)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ۲۲:۴۰
دانش آشتیانی لب مرزی رای آورد. این نشان میدهد مجلس جدید فقط 30 نفر تهران در آن عوض شده هست!
خسته نباشید میگم به تهیه کنندگان لیست امید (344667)
علی...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۰۸:۱۱
به نظر من دولت با خریدن بعضی از نماینده ها با همراهی لاریجانی داره از دو طرف رای جمع میکنه یه بار کدخدایی بالای 200 رای میاره یه بار سه تا وزیر رای میارن. روحانی دوره بعد رای بیاره هم به اصلاحات رحم نمیکنه هم به اصولگراها. (344682)
110
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۰:۲۴
هیچ کس علی جنتی نمی شود (344684)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ ۱۱:۳۴
آقاي دانش آشتياني هيچ فرق با آقاي فاني و هيچ مزيتي بر وزراي قبلي آموزش و پرورش براي معلمان و بازنشستگان فرهنگي نداره ، همون آش و همون كاسه است !!! (344687)