به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۲۰۰۴۲
ناجا:

خرید سربازی تا پایان امسال ادامه دارد

گروه جامعه: سخنگوی نیروی انتظامی گفت:مشمولين خدمت سربازی كه ٨ سال از غيبت آنها می گذرد تنها تا پايان سال فرصت خواهند داشت که در این طرح ثبت نام کرده و با پرداخت جریمه، کارت معافیت دریافت کنند. احتمالا سال آينده اين طرح اجرا نمی شود.
سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی روز دوشنبه در نشست خبری  با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی برای اربعین گفت: نیروهای پلیس برای برقراری نظم در سه مرز مهران،شلمچه و چذابه حضور دارند. وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور در جاده هاو مرزبانان در مرز آماده خدمت به زائران هستند. به گفته سخنگوی ناجا امسال شرط عبور از مرز داشتن گذزنامه و ویزای معتبر است.افزايش ٢٠٠ درصدی خروج از مرزهای زمينی طی روزهای اخير مشهود بوده است.

منتظرالمهدی از افزایش 68 درصدی صدور گذرنامه خبر داد و افزود: در 50 روز گذشته بک میلیون و 200 هزار گذرنامه صادر شده است.برای تسهیل حضور زائران در مراسم اربعین مراکز پلیس 10+ تا اخر آبان با افزایش ساعت کار تا ساعت 20 به متقاضیان درافت گذرنامه خدمات ارائه می دهند. البته پلیس آمادگی دارد این ساعت کار افزایش یابد.وی در خصوص قتل با سلاح سرد گفت: در شش ماهه امسال 36 درصد قتل های کشور با سلاح سرد رخ داده است.

منتظرالمهدی با اشاره به آمار تلفات جاده ای، تاکید کرد: در نیمه نخست امسال تلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است.  73درصد جانباختگان در جاده ها جان خود را از دست داده و ٨٠ درصد تلفات رانندگی راكبين موتورها و عابران پياده بوده اند.وی به طرح خرید غیبت سربازان اشاره کرد و افزود: مشمولين خدمت سربازی كه ٨ سال از غيبت آنها می گذرد تنها تا پايان سال فرصت خواهند داشت که در این طرح ثبت نام کرده و با پرداخت جریمه، کارت معافیت دریافت کنند.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: احتمالا سال آينده اين طرح اجرا نمی شود.وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تشكيل شورای عالی تحول در كلانتری ها با ٦ كميته تحصصی از جمله برنامه های در دستور ناجا بوده است.وی از شناسایی و توقیف خودروهایی خبر داد که بیش از یک میلیون تومان خلافی پرداخت نشده دارند و تصریح کرد:برای صاحبان این خودروها پیامک ارسال شده است تا قبل از توقیف نسبت به پرداخت جرایم اقدام کنند.منتظرالمهدی در مورده اقدامات ناجا در پرونده دکتر صلحی که متهم به قتل اعضای خانواده اش است،گفت:درپرونده پزشك تبریزی كارآگاهان تبریز اقداماتی را انجام داده بودند و این اطلاعات در اختیار دستگاه قضا قرار گرفت. در همین رابطه دستگاه قضا به ما اعلام كرد كه تا مشخص نشدن زوایای پرونده اطلاع رسانی صورت نگیرد و بلافاصله بعد از تكمیل پرونده موضوع از سوی دادستانی اطلاع رسانی شد.
مرجع : میزان