به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۲۰۱۵۲

نمایشگاه مطبوعات بین‌المللی می‌شود؟

گروه فرهنگی: مدیر کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره‌ی امکان بین‌المللی شدن نمایشگاه مطبوعات در آینده، گفت: این موضوع به سیاست‌های وزارتخانه بستگی دارد و هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.
نمایشگاه مطبوعات بین‌المللی می‌شود؟

صافی  در پاسخ به این پرسش که چرا نمایشگاه مطبوعات عنوان بین‌المللی ندارد؟ گفت: اگر قرار باشد نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار شود، نیازمند هزینه‌های بسیار زیادی است؛ ضمن اینکه به فضای مناسبی نیز برای برگزاری یک نمایشگاه مطبوعات بین‌المللی نیازمندیم ولی قاعدتا اگر امکان حضور رسانه‌های خارجی در نمایشگاه مطبوعات فراهم شود، خودشان درخواست‌های بیشتری برای حضور در سال‌های آینده خواهند داشت.او درباره برنامه‌های اداره کل رسانه‌های خارجی در نمایشگاه مطبوعات امسال اظهار کرد: یکی از اهداف ما در اداره کل رسانه‌های خارجی در معاونت امور مطبوعاتی بحث دیپلماسی رسانه‌ای است و به همین خاطر تلاش می‌کنیم تا بسیاری از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، صاحبان امتیاز و افراد موثر رسانه‌های خارجی را به ایران دعوت کنیم تا با فضای رسانه‌ای و فرهنگی ایران بیشتر آشنا شوند. همچنین در نظر داریم که افرادی را از ایران به خارج از کشور نیز اعزام کنیم.

صافی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل رسانه‌های خارجی در نمایشگاه مطبوعات امسال، یادآور شد: در راستای سیاست‌هایی که مطرح شد در نمایشگاه امسال از پنج رسانه کشورهای آلمان، اوکراین، نیجریه، کویت و کره جنوبی دعوت کردیم که به ایران بیایند تا در نمایشگاه حضور داشته باشند. علاوه بر این از شش نفر از مدیران مسؤول و سردبیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشورهای ایتالیا، آذربایجان، تونس، روسیه، عراق و هند دعوت کردیم.مدیر کل رسانه‌های خارجی درباره ارزیابی گروه‌های اعزام شده از رسانه‌های خارجی در نمایشگاه مطبوعات امسال، اظهار کرد: این نمایشگاه مطبوعاتی که ما در ایران برگزار می‌کنیم در هیچ کشور دیگری وجود ندارد و یکی از برجسته‌ترین کارهایی است که در کشور ما صورت می‌گیرد. این جمعیت حاضر در نمایشگاه و گردهمایی این تعداد از مطبوعات و خبرگزاری‌ها برای آنها بسیار شگفت‌انگیز است. 

مرجع : ایسنا