به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۲۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۲۰۴۸۵

تعریف برادر حسین از منافع ملی چيست؟

گروه سياسي: حجت الاسلام محمدعلی آهنگران در نقدي نوشت: در جریان رقابتهای انتخاباتی در آمریکا دونالد‌ترامپ که همینک رئیس جمهور منتخب مردم آمریکاست طی نطقی از روسیه خواست که ایمیلهای بیشتری از هیلاری کلینتون هک و افشا کند تا همگان بدانند هیلاری لیاقت رهبری کشور و تصدی سمت ریاست جمهوری را ندارد.

همان روز شبکه سی ان ان با با بسیاری از صاحب نظران از جمله لئون پانتا رئیس پیشین سی‌ای ای و وزیر اسبق دفاع آمریکا گفتگو کرد و نظر آنان را پیرامون مواضع آن روز‌ترامپ جویا شد. لئون پانتا در آن مصاحبه گفت این شرم آور است که کسی برای رسیدن به اهدافش در سیاست داخلی و رقابتهای جناحی دست به دامن یک قدرت خارجی و مهمترین دشمن آمریکا یعنی روسیه بشود و این نشان دهنده آن است که‌ترامپ درک عزتمندانه‌ای از سیاست و اداره کشور ندارد و نمی‌تواند رهبر خوبی برای آمریکا باشد.

امروز اما حسین شریعتمداری از‌ترامپ می‌خواهد تا همه را از شر برجام خلاص و آن را هر چه زودتر پاره کند. گو اینکه ذوق زده فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا از این بخت نو رسیده برای زمین زدن دولت و بر باد دادن یکی مهمترین دستاوردهای او استفاده کنند ولو به قیمت دست یازیدن به دامان دیوانه‌ای چون‌ترامپ. تا دیروز تصور غالب بر این بود که درخواست و نامه و کارت تبریک برای روسای جمهور آمریکا صرفا شیوه احمدی نژاداست اما گویا رویه غالبی است که در بین برخی دلواپسان و افرطیون به عادتی مالوف تبدیل شده است.

مهمترین نتیجه‌ای که از این خواسته می‌توان دریافت آن است که شریعتمداری و همفکرانش از راهکارهای داخلی برای نفی برجام نا امید شده و می‌دانند که نهادهای تصمیم گیر نظام اراده‌ای بر نقض برجام ندارند؛ به ناچار حاجت خود به درگاه رئیس جمهور جدید آمریکا برده‌اند. اما سوال اساسی اینجاست که چه نفعی در پاره کردن برجام برای شریعتمداری و دوستان وجود دارد؟

چه منفعتی موجب می‌شود که راضی باشیم صادرات نفتمان با اخلال مواجه باشد؛ قیمت تجارت خارجی کشور بیش از بیست درصد گرانتر شود، کشتیهای خارجی نتوانند در بنادر ایران پهلو گیرند؛ یک سنت دلار نتواند که در سیستم بانکی بین المللی مبادله شود؛ یک سنت یورو نتواند که در کشور برای سرمایه گذاری جذب شود و ایران کشوری غیر عادی و منزوی باشد؟ براستی تعریف برادر حسین از منافع ملی و عزت اسلامی و انقلابی چیست؟

کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۲۵ ۱۰:۴۸
من قبلا هم گفته بودم دلواپسان از روی کار آمدن ترامپ و امثال او حمایت می کنند. زیرا نانشان در دعوا و جنگ است و سیاستهای دموکراتها آنها را به این اهداف نمی رساند. تنها دلیل حمایتشان از ترامپ همین وعده توخالی پاره کردن برجام بوده که البته همین الان هم آن را پس گرفته است. همین عامل منجر به نامه نگاری برادر حسین و ریختن پته خودش بر روی آب شده است. (345263)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۲۵ ۱۲:۱۷
منافع ملی نه,منافع شخصی و جناحی ! (345270)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۲۵ ۱۳:۵۲
پرسیده اید چه نفعی شریعتمداری و افراطیون از پاره کردن برجام میبرند ؟؟

پاسخ : اینها به خیال خود میپندارند که اگر برجام پاره و نقص شود دوباره تحریم ها و فشارها به سمت ایران می آید و از کاسبی و دور زدن تحریم ها و وارد کردن اجناس سودهای کلان به جیبشان ریخته میشود . مثل همه سالهای رئیس جمهوری محمود و قبل از برجام که یه عده تا توانستند سود جستند . اینها به این خاطر پا را فراتر گذاشته و عمل و گفته خود را نصق و دست به دامان رئیس جمهور تندروی آمریکا شده اند . (345280)