به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۲۵ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۱۲۰۵۰۴
تشدید حملات هوایی و دریایی روسیه به حلب

انهدام یک‌بیمارستان‌دیگر حلب توسط روس‌ها

گروه بین الملل: وزارت دفاع روسیه از آغاز عملیاتی گسترده علیه مخالفان سوری با مشارکت ناوگروه دریایی این کشور در مدیترانه خبر داد.
انهدام یک‌بیمارستان‌دیگر حلب توسط روس‌ها
وزیر دفاع روسیه با اعلام این خبر گفت: ناوگروه دریایی روسیه در دریای مدیترانه از صبح روز سه شنبه عملیات گسترده‌ای را علیه مخالفان سوری در استان‌های ادلب و حمص آغاز کرد. بنابه گفته سرگئی شویگو، ناوهای روسی در دریای مدیترانه برای اولین بار مواضع مخالفان در استان‌های ادلب و حمص را با موشک‌های کروز هدف گرفته‌اند. وزارت دفاع روسیه گفت: جنگنده‌های روسیه با پرواز از عرشه ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف مواضع مخالفان در دو استان ادلب و حمص را هدف قرار دادند و حملات همچنان ادامه خواهد داشت. روسیه در هفته‌های اخیر چندین کشتی جنگی از جمله تنها ناو هواپیمابر خود را راهی مدیترانه کرده تا به عملیات نظامی این کشور در سوریه بپیوندد؛ مساله‌ای که کارشناسان از آن به عنوان برنامه‌ریزی برای یکسره کردن جنگ در برخی مناطق حساس سوریه از جمله حلب و حمص یاد می‌کنند.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که حمله‌هایی هوایی، تنها بیمارستان فعال در شهرک الاتارب واقع در حومه غربی حماه را منهدم کرد که به زخمی شدن شماری از کارکنان بیمارستان انجامید. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که جنگنده‌هایی نظامی، شهرک الاتارب را بمباران کرده و به انهدام کامل بیمارستان شهرک از خدمت منجر شدند. شهرک الاتارب در کنترل مخالفان حکومت سوریه قرار دارد.

این گزارش افزوده است که بیمارستان و مناطق اطراف آن، به طور مستقیم هدف حمله قرار گرفت. شایان ذکر است که این تنها بیمارستان فعال در شهرک الاتارب بود. این بیمارستان به حدود ۶۰ هزار ساکن شهرک خدمات درمانی ارائه می‌کرد. حملات شدید هوایی در روزهای اخیر، چند منطقه در حومه غربی حلب را هدف قرار داد. روسیه و دولت سوریه مناطق تحت کنترل مخالفان را بمباران می‌کنند. با وجود بمباران شدن بسیاری از بیمارستان‌ها در این مناطق، روسیه و دمشق می‌گویند تنها به اهداف نظامی حمله می‌کنند! سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری اقدام روسیه و دولت سوریه را در بمباران بیمارستان‌ها، در حد جنایت جنگی دانسته‌اند.