به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۲۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۲۰۵۴۲
در تازه‌ترين نظرسنجي موسسه گالوپ

محبوبیت اوباما به بالاترین حد رسید

گروه بين‌الملل: نتایج تازه ترین نظر سنجی موسسه گالوپ حاکی از آن است که محبوبیت شغلی و شخصیتی اوباما به بالاترین حد خود نسبت به نخستین سال ریاست جمهوری او در سال 2009 رسیده است.
محبوبیت اوباما به بالاترین حد رسید
به گزارش ایرنا، نتایج نظر سنجی تازه موسسه پژوهشی گالوپ که در هفته منتهی به 13 نوامبر انجام شده نشان می دهد که محبوبیت شغلی اوباما با 57 درصد حمایت از طرف مردم آمریکا به بالاترین حد خود از سال 2009 تاکنون رسیده است. برهمین اساس محبوبیت شخصی اوباما نیز به 62 درصد که بالاترین حد محبوبیت به شمار می رود، رسیده است. فرانک نیوپورت سرپرست این موسسه یاد آور شد که محبوبیت شغلی اوباما در سال 2012 یعنی قبل از دور دوم ریاست جمهوری او نیز بار دیگر به همین میزان افزایش پیدا کرده بود.

وی به این نکته نیز اشاره کرده است که افزایش چشمگیر محبوبیت اوباما در روز های پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور روال متعارفی است که در مورد اکثر روسای جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آخرین سال ریاست جمهوری آن ها دیده شده است. گالوپ یادآور شده است که تنها رییس جمهور آمریکایی که در 24 سال گذشته در ماه نوامبر آخرین سال ریاست جمهوری خود محبوبیتی بیش از اوباما داشته بیل کلینتون بوده که در صد محبوبیت شغلی او در نظر سنجی های آن سال 63 درصد به ثبت رسیده است. به گفته گالوپ جورج بوش رییس جمهور پیشین آمریکا در نظر سنجی های مشابهی که در همین هفته از ماه نوامبر سال 2008 انجام شده با 28 در صد رای حمایت از سوی مردم کشورش از پایین ترین درصد محبوبیت شغلی برخوردار بوده است.

51 در صد از آمریکایی ها به قابلیت ترامپ اعتماد بیشتری پیدا کرده اند

موسسه گالوپ همچنين در نظر سنجی تازه خود اعلام کرد که 51 در صد از مردم آمریکا گفته اند که بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات این کشور به توانایی و قابلیت او در انجام وظائف ریاست جمهوری کشورشان اعتماد بیشتری پیدا کرده اند و این میزان تقریبا با اعتماد مردم به بیل کلینتون و جرج بوش پس از پیروزی در انتخابات گذشته برابر است.

موسسه نظرسنجی گالوپ با انتشار نتایج نظرسنجی تازه ای اعلام کردکه در مجموع 51 درصد از مردم آمریکا در این نظر سنجی گفته اند که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور میزان اعتماد و اطمینان آنها به قابلیت و کارایی او در مقام رئیس جمهوری افزایش پیدا کرده است.
بر همین اساس 19 درصد از حامیان هیلاری کلینتون رقیب ترامپ هم همین نظر را ابراز کرده اند اما 75 درصد از آنها گفته اند که به او اعتمادی نداشته و نخواهند داشت.

گالوپ یاد آور شده است که این میزان اعتماد و اطمینان به قابلیت ترامپ با اعتمادی که مردم آمریکا در زمان پیروزی بیل کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 1992 و جرج دابلیو بوش در سال 2000 ابراز کرده بودند، برابر است. بر اساس همین نظر سنجی 40 درصد از آمریکایی ها گفته اند که همچنان نسبت به قابلیت های ترامپ بی اعتمادند و 9 درصد عقیده ای در این رابطه ابراز نکرده اند.

گالوپ علاوه بر این اشاره کرده است که 95 درصد از طرفداران ترامپ نسبت به او ابراز اطمینان و اعتماد کرده و فقط دو درصد آن ها گفته اند که نظرشان در این مورد تغییر کرده است. گالوپ این میزان اعتماد به ترامپ را در مقام رئیس جمهوری منتخبی که پس از پیروزی در انتخابات و در فاصله روزهای 9 تا 13 نوامبر فقط از 42 درصد محبوبیت در میان مردم کشورش برخوردار بود بی سابقه و غیر منتظره دانسته است. نکته مهمی که در این نظرسنجی به آن اشاره شده این است که اکثر کسانی که ترامپ را دارای قابلیت لازم برای اداره کاخ سفید دانسته اند مردان و سفیدپوستان این کشور بوده اند و 60 درصد از مردان و 61 درصد از سفید پوستان شرکت کننده در این نظر سنجی چنین نظری ابراز کرده اند.