به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۲۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۱۲۰۶۰۲

کشف گور دسته‌جمعی در موصل عراق

گروه بین الملل: طی هفته گذشته یک گور دسته‌جمعی در روستای حمام العلیل در نزدیکی موصل پیدا شد که سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که ممکن است جسد صدها تن در این گور وجود داشته باشد.
نیروهای عراقی یک گور دسته‌جمعی جدید را در نزدیکی شهر موصل واقع در شمال این کشور که اجساد قربانیان داعش در آن دفن شده‌اند، پیدا کردند.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این گور دسته‌جمعی در خارج از روستای تل‌الذهب واقع در ۱۰ کیلومتری موصل پایگاه مهم نیروهای تروریستی داعش در عراق واقع شده است.
یک مسئول در وزارت کشور عراق به نقل از ساکنان محلی عنوان داشت: نیروهای گروه تروریستی داعش از این گور دسته‌جمعی برای اجرای اقدامات وحشیانه خود و اعدام عراقی‌ها استفاده می‌کردند به طوری که نزدیک به ۴۰ جسد در این گور به چشم می‌خورد که اکثر آنها را نیروهای امنیتی و پلیس عراق تشکیل می‌دهند.
این نخستین باری نیست که گورهای دسته‌جمعی از مناطقی که کنترل آنها از چنگ نیروهای داعش خارج شده و به دست نیروهای عراقی می‌افتد، پیدا می‌شود. به طوری که طی هفته گذشته یک گور دسته‌جمعی در روستای حمام العلیل در نزدیکی موصل پیدا شد که سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که ممکن است جسد صدها تن در این گور وجود داشته باشد.
مرجع : ایسنا