به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۲۰۹۴۸
طوفان در غرب و گردوغبار در جنوب کشور

گزارش مدیریت بحران از برف در شمال

گروه جامعه: معاون امادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گزارشی از وضیت استان های برف گیر، آتش سوزی در جنگل های جوانرود، طوفان در کرمانشاه و گرد و غبار در استان هرمزگان را تشریح کرد.
گزارش مدیریت بحران از برف در شمال
مرتضی اکبرپور درباره آخرین وضعیت استان های درگیر بارش برف در کشور اظهارکرد: در استان اردبیل تمامی محورهای اصلی باز بوده و تردد بدون مشکل خاصی در جریان است و تنها جاده پونل به اسالم و اسالم به خلخال به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود است.

وی با بیان اینکه در دیگر محورهای این استان نیز تردد خودروها با زنجیر چرخ انجام می شود، گفت: تیم های مدیریت بحران و همچنین سازمان ها و نهادهای تابع مدیریت بحران در اردبیل در آماده باش کامل هستند.

معاون امادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وضعیت استان گیلان نیز گفت: محورهای اصلی استان گیلان باز است اما بارش برف در راه های فرعی و روستایی منتهی به روستاهای واقع در شهرستان های شفت، فومن و رودبار سبب انسداد این مسیرها شده بود و برابر آخرین گزارش های دریاقتی تیم ها راهداری و مدیریت بحران با حضور در محل در حال تلاش برای بازگشایی این معابر هستند.

اکبرپور همچنین با بیان اینکه در برخی از روستاهای استان گیلان قطعی برق گزارش شده است گفت: برابر گزارش ها برق مناطقی از شهرستان های صومعه سرا و روستاهای این بخش از جمله کسا قطع است که عوامل شرکت برق در حال تلاش برای وصل مجدد آن هستند.

وی درباره وضعیت استان مازندران که گفته می شود بیشترین خسارات ناشی از برف در این استان بوده است، نیز به ایسنا گفت: محورهای اصلی در این استان باز است، دو محور هراز و فیروزکوه هم که شب گذشته بسته شده بود، صبح امروز توسط عوامل راهور و راهداری بازگشایی شد و در حال حاضر تردد در حال انجام است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در شهرهای بابل، آمل، چمستان و محمودآباد در استان مازندران افت فشار و در برخی مناطق قطعی گاز گزارش شده و برق در بخش هایی از شهرستان های آمل، چالوس، نور، رویان، چمستان و نوشهر هم قطع شده است، که به این منظور ادارات این شهرها تعطیل شده اند.

اکبرپور با بیان اینکه محورهای اصلی در استان گلستان باز است، تصریح کرد: در این استان مشکل گاز نداشتیم اما ادارات گلستان و ایستگاه های سی ان جی این استان تعطیل شد تا سه میلیون متر مکعب صرفه جوبی در مصرف گاز شده و از این طریق به مناطقی در مازندران که دارای افت فشار گاز هستند کمک شود. به گفته معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در استان قزوین نیز راه های اصلی باز بوده اما مسیر روستایی طارم همچنان مسدود است که تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در استان های مرکزی همچون، قم، کرمان، یزد و ... بارش برف در برخی مناطق گزارش شده است، گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی افت فشار و سرما در کشور ادامه خواهد داشت. به گفته معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور دربخش هایی از استان کردستان دمای 19 درجه زیر صفر سبب افت فشار گاز در برخی مناطق شد که عوامل مدیریت بحران نسبت به توزیع نفت در میان مردم اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بارش ها و سرمای شدید خساراتی را به باغات و زمین های کشاورزی و ... وارد کرده است، گفت: البته تعیین میزان دقیق این خسارات نیازمند بررسی های بیشتر است. اکبرپور با بیان اینکه تا کنون مورد اسکان اضطراری در پی بارش برف در مناطق شهری و روستایی نداشتیم، اظهارکرد: تنها در برخی از جاده ها ازجمله در محور فیروزکوه به سمت سوادکوه به دلیل یخبندان در بخشی از جاده مردم در ماشین ها بودند که اقدام به امدادرسانی به این افراد شد و سوخت کافی نیز در اختیار خودروها قرار گرفت. هلال احمر نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

طوفان و آتش سوزی جنگل در کرمانشاه، گرد و غبار در هرمزگان
وی با بیان اینکه امروز در استان کرمانشاه وزش شدید باد تا سرعت 90 کیلومتر گزارش شده است، گفت: این طوفان در منطقه جوانرود کرمانشاه رخ داده و سبب قطعی برق و آب در جوانرود شده که تیم های خدماتی در حال حل این مشکل هستند.

اکبرپور افزود: همچنین در این استان وقوع آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر گزارش شد که تیم های مدیریت بحران و دیگر دستگاه های امدادی در محل حاضر شده وعملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وضعیت گردوغبار در استان هرمزگان نیز گفت: متاسفانه در استان هرمزگان آلودگی هوا و گرد و غبار وجود دارد که اقداماتی همچون توزیع ماسک میان شهروندان و ... انجام شده و توصیه می‌کنیم که ساکنان این مناطق از تردد غیرضروری در این مناطق خودداری کنند.

وی با بیان اینکه حوادث امروز خوشبختانه تاکنون خسارات جانی نداشته است، تصریح کرد: با این وجود عوامل اورژانس و هلال احمر و دیگر دستگاه های امدادی در آماده باش هستند.
مرجع : ایسنا