به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۱۲۱۰۵۵

کشته‌شدن50نمازگزار در بمباران مسجدحلب

گروه بین‌الملل: فعالان سوری از وقوع یک قتل‌عام هولناک در شهر تقاد حلب، در پی بمباران هوایی روس‌ها خبر دادند.
به گزارش منابع خبری، جنگنده‌های روسیه، مسجد شهرک تقاد را هنگام برگزاری نماز جمعه مورد هدف قرار دادند که به کشته شدن 50 نمازگزار انجامید. در همین حال، مسوول کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد که شرایط انسانی در شرق حلب با ادامه درگیری‌ها در این شهر رو به وخامت است. إنجی صدقی، اظهار داشت: به دنبال ادامه حملات و درگیری‌ها در شرق حلب، شرایط انسانی در داخل این مناطق شهر روز بیش از پیش رو به وخامت می‌رود. ‌ذخیره غذایی در شهر حلب رو به اتمام است و این مساله باعث افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی از جمله نان، عدس و شیر شده است.

وی افزود: علاوه بر این‌ها ذخیره سوخت در بیشتر محله‌های شهر حلب نیز رو به اتمام است و بسیاری از مردم در این روزهای سرد زمستان از برق و وسایل گرمایشی محروم هستند. نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها و خانه‌ها برای گرمایش از ژنراتورهای برق استفاده می‌کنند که آن هم در برخی موارد از کار افتاده است و به این‌ترتیب بسیاری از محله‌ها در حلب به طور کامل از برق محرومند. سازمان ملل از اوایل ماه نوامبر با میانجی‌گری تلاش می‌کند توافقنامه‌ای میان طرف‌های درگیر در حلب جهت امدادرسانی و انتقال زخمی‌ها به امضا رساند.

در همين حال منابع دولتي سوريه مي گويند: ارتش سوریه و نیروهای متحد آن بعد از آزادسازی «مساکن هنانو» و «جبل البدرو»، قصد دارند با آزادسازی الحیدریه ارتباط تروریست‌ها از جنوب به شمال در شرق شهر حلب را قطع کنند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین خبرها از تحولات میدانی شمال شرق شهر حلب حاکیست پس از آزادی منطقه راهبردی «مساکن هنانو»، عناصر تروریستی به سمت محله «الصاخور» عقب نشینی کردند.