به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۲۱۰۹۰
از نيمه شب يكشنبه

بازی‌های سوپرسل (کلش آو کلنز، کلش رویال و...) فيلتر شدند

گروه فناوري: از نيمه شب يكشنبه به ناگاه تمامی بازیکنان کلش و کلش رویال در سراسر ایران با مشکل ورود به این دو بازی مواجه شدند و این موضوع بار دیگر این سوال را بوجود می‌آورد که آیا کلش اف کلنز و کلش رویال فیلتر شده است.
بازی‌های سوپرسل (کلش آو کلنز، کلش رویال و...) فيلتر شدند
دسترسی کاربران ایرانی به تمامی بازی‌های کمپانی سوپرسل از جمله کلش آو کلنز، کلش رویال و… قطع شده است و بدون استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی، کسی قادر به ورود به سرورهای بازی نیست. کاربران هیچ یک از سروس های اینترنتی قادر به ورود به بازی نیستند و مدت زمان زیادی بازی در لودینگ (بارگذاری) و همچنین Download content باقی میماند ولی خبری از باز شدن نیست و خطای ورود می دهد.

این موضوع باعث شده تا برخی گمانه زنی ها درباره فیلترینگ این دو بازی محبوب قوت گرفته و دست به دست شود. در حقیقت تاکنون و تا به این لحظه هیچ یک از نهادهای رسمی کشور خبر رسمی در اینباره اعلام نکرده اند و این ماجرا هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. آنچه که درحال حاضر مشخص است عدم دسترسی تعداد زیادی از کابران به دو بازی کلش اف کلنز و کلش رویال است و اخبار حاکی از فیلترینگ این دو بازی است. مدتی قبل کلش اف کلنز به طور کلی از کافه بازار حذف شد که علت آن هم قرار کافه بازار با سوپرسل و پرداخت ریالی در بازی بود که با مخالفت شدید نهادهای دولتی مواجه شد و مجبور به حذف آن از مارکت بازار شد!!

تا به این لحظه هیچ یک از نهادها و منابع رسمی کشور خبر فیلترینگ را نه تایید و نه رد نموده اند! از طرف دیگر بسیاری از وبسایت ها و کانال های خبری نیز خبر فیلترینگ این دو بازی محبوب میدهند. این درحالی است که حتی با مطرح شدن این موضوع در فروم سروپرسل نیز، واکنشی نسبت به اختلال در سرورها نشان داده نشد و این حاکی از عدم وجود مشکل در سرورهای بازی است.

پوکمون گو بازی دیگری بود که تابستان امسال مورد استقبال گسترده کاربران ایرانی قرار گرفت اما به دلایل مختلفی، نهادهای داخلی تصمیم به ممنوع اعلام کردن آن گرفتند و دسترسی کاربران را به آن بستند. گرچه طی سال های اخیر صحبت های بسیاری در رابطه با مشکلات اجتماعی ایجاد شده توسط کلش آو کلنز بود اما تاکنون حرفی از قطع دسترسی و یا فیلتر شدن این بازی به میان نیامده بود.

ایرانداد
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۱۰:۵۶
عجب خبر مهم و دست اولی کار کردی بهار جان!!! دو روز عزای عمومی باید اعلام بشود! (345622)
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۱۱:۴۶
لطفا برای حل مشکل قطع ارتباط با سوپر سل کاری بکنید (345623)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۱۴:۴۹
بسیار کار عالی کردند
عده ای معتاد شده بودند اعتیاد که فقط مواد مخدر نیست
من جوانان بسیار زیادی میشناسم که وقت و جوونیشون رو که بسیار پر بها است سر این بازی تلف کردند
نگید تفریحات نداریم حداقل بجای این کار ورزش کنند یا کامپیوتر یا زبان یاد بگیرند باور کنید بسیار بیشتر به نفعشان است تا این جور بازی های اعتیاد آور (345627)
محمد
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۲۱:۳۱
دوست عزیر،وقتی من با فوق لیسانس مکانیک بیکار تو خونه نشستم مجبورم وقتم رو یه جوری پر کنم.فیلتر هم که شد با فیلترشکن میریم.فقط کارمون یه کم سخت شده (345635)
محمد
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۱۴:۵۷
....
دیگه برا بازی کردن مردم هم اونا تصمیم میگیرن (345628)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۱۵:۲۴
چرا کلش اف کلنز را فیلتر کردید (345629)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۱۹:۴۴
من خودم 6 تا اکانت دارم؛ خداروشکر که فیلتر کردن؛ ایشالله همینطور ادامه داشته باشه (345633)
سعید فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۲۱:۱۶
واقعا که به خاطر چی کلش فیلتر شده لطفا زود تر بازش کنید (345634)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ۲۲:۲۶
بهتر... برای بازی کردن که دیگه نباید ارز از کشور خارج بشه... (345636)