به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۳۱
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۲۱۰۹۸

جفت روحی شما کجاست؟

گروه علمي: با یافتن جفت روحی خود بهترین زندگی را بدست می‌آورید، زیرا با قرار گرفتن در کنار وی همیشه شاد هستید و می‌توانید قوانین نوشته شده اجتماعی را دور بزنید.
بسیاری از افراد در روزگار جوانی پرنده روحشان به هر سویی پرواز می‌کند و هر لحظه در اندیشه‌ای هستند. گاهی وقت‌ها علاقه‌مند به اتفاقات ماوراءالطبیعه می‌شوند و بعضاً به موجودات فضایی یا به انسان‌هایی که به آن‌ها دور یا نزدیک هستند، می‌اندیشند.
 
وقتی افکارمان آزادانه به هر سمت و سویی کشیده می‌شود، می‌تواند بخشی از آینده‌مان را بسازد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به دوستی پیام می‌فرستید یا با وی تماس می‌گیرد و اولین جمله‌ای که از وی می‌شنوید، این است: «داشتم به تو فکر می‌کردم».
 
در این مواقع می‌گوییم دل به دل راه دارد و افراد با هم تله‌پاتی دارند. اما آیا واقعا دوست ما در آن لحظه به ما فکر می‌کرده یا ما باهم تله پاتی داشته‌ایم یا داستان چیز دیگری است؟
 
امیرهوشنگ مهریار روان‌شناس بالینی در رابطه با تله پاتی گفت: اینکه یک نفر بخواهد از دور افکار دیگران را بخواند در واقع هیچ پایه علمی ندارد و اگر بنا به هر دلیلی چنین عملی را انجام دهد یا از سحر و جادو استفاده می‌کند یا کاملا اتفاقی بوده است و بنده به عنوان یک روان‌شناس به مقوله تله پاتی هیچ اعتقادی ندارم.
 
در همین رابطه، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد اولیایی کار‌شناس مذهبی نیز اظهار داشت: تله پاتی از ۲ کلمه تله به معنای دور و پاتوس به معنای احساس از ریشه یونانی گرفته شده و به این معنا است که فرد بدون کمک گرفتن از حواس پنج‌گانه بتواند احساسات خود را به شکل مرموزی منتقل کند و یا از فرد دیگری دریافت کند.
 
وی افزود: در گذشته تله پاتی و هیپنوتیزم را از فرقه‌های سحر می‌دانستند و معتقد بودند که افراد از طریق سحر به افکار دیگران نفوذ می‌کنند، البته باید گفت در این زمینه استثنا هم وجود داشته و دارد.
 
اولیایی ادامه داد: به طور مثال در زمان پیامبر اکرم (ص) اویس قرنی با پیامبر ارتباط روحی عمیقی داشته است، به صورتی که رایحه پیامبر را از دور احساس می‌کرده اما این بدان معنا نیست که می‌توانسته با پیامبر ارتباط کلامی از طریق ذهن برقرار کند.
 
این کار‌شناس مذهبی تصریح کرد: البته از دیدگاه اسلام در رابطه با تله پاتی و حتی هیپنوتیزم دو دیدگاه مختلف وجود دارد، برخی معتقدند که این روش‌ها وابسته به سحر و جادو بوده و فراگیری آن حرام است اما گروه دیگر بر این عقیده‌اند که واجب کفایی است و بعضی افراد با یادگیری آن می‌توانند ابطال سحر کنند.
 
جفت روحی شما کیست؟
 
اما جفت روحی به چه کسانی گفته می‌شود؟ شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در مواجهه با فردی احساس امنیت و آرامش به شما دست دهد یا در کنار وی احساس سرور و شادی کنید.
 
قانون با یک نگاه عاشق شدن برای بسیاری از جوانان رخ می‌دهد، جوانانی که به محض مواجه شدن با فردی مایلند تمام وقت خود را با وی بگذرانند و در واقع طرف مقابل را شریک لحظات تلخ و شیرین زندگی خود می‌بینند.
 
اولیایی در خصوص جفت روحی و یافتن یک جفت در زندگی گفت: خداوند در قرآن فرموده که «از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آن‌ها آرامش بیابید» و در جای دیگر فرموده: «از هر چیزى دو گونه [جفت] آفریدیم امید که شما عبرت گیرید».
 
وی افزود: از منظر دین اسلام منظور از جفت روحی یعنی همزیستی و هم کفو بودن دو نفر برای یک زندگی سالم، در واقع به این معنی نیست که دو نفر از نظر تمام خصوصیات ظاهری و باطنی شبیه به یکدیگر باشند زیرا چنین چیزی وجود ندارد به طور مثال در هیچ جای دنیا و در هیچ بخشی از تاریخ فردی همانند حضرت علی (ع) به دنیا نخواهد آمد.
 
همچنین مهریار روان‌شناس بالینی در رابطه جفت روحی گفت: علاقه قلبی و عشق شما به جفت روحیتان متفاوت از دیگر عشق‌ها است و شما همه رفتار‌ها و خصوصیات وی را به گونه‌ای می‌پذیرید که در روابط قبلی خود نداشته‌اید.
 
وی ادامه داد: زمانی که با فردی آشنا می‌شوید و با وی ملاقات می‌کنید، در تمام لحظات خاطره‌هایی از فردی را بیاد می‌آورید که بخشی از زندگی فعلی شما نبوده است.
 
مهریار گفت: جدا از اینکه فرد چندین بار از طرف مقابل خود جدا شده یا فاصله گرفته، نیرویی وی را دوباره به سوی جفت روحی خود باز می‌گرداند.
 
جفت روحی خود را پیدا کنید
 
جمعیت جهان تقریبا هشت میلیارد نفر است و از بین این جمعیت عظیم تنها یک نفر جفت روحی شما به حساب می‌آید، کسی که دوستش دارید و از همه جهات با شما هماهنگ است، فردی ایده‌آل که با دیدنش به آرامش روحی دست می‌یابید و معنی واقعی خوشبختی را حس خواهید کرد.
 
زمانی که یک فرد را می‌بینید اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد اینکه آیا وی را دوست دارید؟ اگر جواب دلتان مثبت باشد یعنی این فرد جفت روحی شماست و اگر پاسخ منفی باشد یعنی ادامه راه با این فرد تضمینی برای خوشبختی شما نیست.
 
حجت الاسلام اولیایی در رابطه با جفت روحی گفت: هم کفو بودن به معنی یکی بودن دو نفر است، خداوند در قرآن می‌فرماید «زنان خوب برای مردان خوب و مردان بد برای زنان بد» و در واقع اینکه یک فرد باید با کسی ازدواج کند که از همه نظر با یکدیگر جور باشند.
 
وی ادامه داد: همه افراد جامعه خصوصیات یکسانی ندارند و در واقع مصداق این ضرب المثل است که هر پنج انگشت شبیه به هم نیستند.
 
این کار‌شناس مذهبی افزود: با وجود همه این تفاوت‌ها مهم‌ترین چیزی که موجب دوام و بقا یک رابطه در خانواده می‌شود، گذشت است.
 
اولیایی بیان کرد: وقتی فرد در نگاه اول عاشق می‌شود دو نکته مدنظر قرار می‌گیرد، اینکه دل و احساس درگیر عشق شده است یا عقل، اگر این عشق دلی باشد در واقع دل در گرو ظاهر فرد داریم و به باطن وی توجهی نمی‌کنیم.
 
وی اضافه کرد: یکی از ملاک‌های مهم برای زندگی در کنار همسر و عشق خود انتخاب از روی عقل می‌باشد و فرد باید به این مسئله فکر کند که آیا طرف مقابل می‌تواند همسر خوب برای وی یا پدر و مادر خوبی برای فرزندش باشد.
 
این را به یاد داشته باشید زمانی در زندگی به آرامش خواهید رسید که جفت روحی خود را بیابید، اگر به فردی که جفت روحی شما نیست نزدیک شوید، خود را از عشق حقیقی زندگیتان دور کرده‌اید، یافتن جفت روحی در زندگیتان می‌تواند شبیه به یک معجزه باشد و شما خواهید توانست اتفاقات باورنکردنی و خارج از قوانین اجتماعی و قراردادهای خودمانی در زندگی شخصیتان رقم بزنید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران