به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۸ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۲۱۱۰۰

سکه همچنان می‌تازد

گروه اقتصادي: بازار سکه در روزهای اخیر با نوساتی نسبی در قیمت‌ها همراه بود. در میان انواع سکه در بازار آزاد، سکه تمام طرح جدید در روزهای اخیر با روند افزایشی مواجه شد.
سکه تمام طرح جدید اوایل هفته گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد و در میانه‌های هفته در مسیر صعودی قرار گرفت و به یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان رسید. در ادامه هفته در جهت کاهش حرکت کرد و به یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان کاهش یافت اما در ابتدای هفته جاری بار دیگر سمت و سوی افزایشی پیدا کرد و به یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان رسید تا در مجموع این نوع سکه در بازار آزاد حدود ۱۴ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.همچنین نیم سکه در همین بازه زمانی با روند صعودی روبرو شد و ۴۰۰۰ تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشت. این سکه در اوایل هفته گذشته ۵۵۸ هزار تومان در بازار عرضه شد و در میانه‌های هفته به ۵۶۰ هزار تومان رسید و در ادامه در ابتدای هفته جاری و بازار دیروز با ادامه این حرکت افزایشی به ۵۶۲ هزار تومان رسید.

وضعیت ربع سکه تا حدودی متفاوت از سکه تمام و نیم سکه بود و در حدود یک هفته اخیر با نوسان قیمت روبرو شد. ربع سکه در ابتدای هفته گذشته ۲۹۷ هزار تومان قیمت داشت و در ادامه و در میانه های هفته گذشته به ۲۹۵ هزار تومان کاهش یافت.در نخستین روز هفته جاری بار دیگر به ۲۹۷ هزار تومان بازگشت و در بازار دیروز معکوس شد و روی ۲۹۶ هزار تومان ایستاد تا در این بازه زمانی ۲۰۰۰ تومان نوسان قیمت داشته باشد.

همچنین در میان دیگر انواع سکه، سکه گرمی در هفته اخیر بین ۱۸۴ تا ۱۸۶ هزار تومان در نوسان بود.به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، قطعا با اتمام ماه صفر به مرور زمان شاهد افزایش میزان داد و ستد و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود.به گفته محمد ولی تا پایان ماه صفر نباید انتظار اتفاق خاصی را در بازار طلا و سکه داشته باشیم، مگر اینکه مسئله غیرقابل پیش بینی و تاثیرگذاری در بازارهای جهانی رخ دهد
مرجع : ايسنا