به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۲۱۱۳۱

هرآنچه در نود گذشت

گروه ورزشي: برنامه نود این هفته ازیک جهت ویژه بود. خدادادعزیزی به بهانه سالگرد بازی 8 آذر میهمان برنامه بود. میهمانی که مصاحبه اش قبلا گرفته و به صورت ضبطی پخش شد. خداداد در همین مصاحبه صحبت هایی از جادوگری در فوتبال ایران کرد که مورد توجه قرار گرفت. صحبت هایی که خیلی هم سر و صدا و کرد.
برنامه ۸ آذر نود با محوریت بررسی هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال کشور و بازی جنجالی لیگ برتر فوتسال ساعت ۲۲:۴۷ از شبکه سه روی  آنتن رفت.

در ابتدا سوال مسابقه نظرسنجی درباره بهترین بازیکن بالای ۳۵ سال تاریخ لیگ، به بهانه درخشش و هت‌تریک مهدی رجب زاده در بازی مقابل نفت آبادان پخش شد.

عملکرد و سابقه فعالیت های گزینه های نظرسنجی امشب و افتخارات آنان پس از ۳۵ سالگی مرور شد. یحیی گل محمدی، علی کریمی و جواد نکونام از دیگر ستاره های پا به سن گذاشته لیگ بودند که از ۳۶ سالگی به بعد فعالیت چشم‌گیری در عرصه باشگاهی نداشتند و در نظرسنجی قرار نگرفتند.

خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب نود خواهید دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
چهره های مسابقه فراموش نشدنی سال ۹۸ چه می کنند
گفتگوی ویژه با خداداد عزیزی کسی که در ملبورن دوباره متولد شد
بررسی اتفاقات جنجالی و بی سابقه در بازی فوتسال گیتی پسند و حفاری
توقف سرخابی ها و بازگشت تراکتورسازی به صدر

بخش اول برنامه با مرور سرنوشت تمامی کسانی که در بازی تاریخی ایران و استرالیا در سال ۹۸ حضور داشتند از بازیکنان و مربیان ایران و استرالیا گرفته تا دیوانه ای که تور دروازه را پاره کرد و جواد خیابانی گزارشگر بازی پخش شد

بررسی عملکرد لژیونرها در هفته گذشته و نمایش درخشان بازیکنان ایرانی در ادامه روی آنتن رفت.

بخش اول مصاحبه ویژه عادل فردوسی پور با خداداد عزیزی یکی از حماسه سازان ملبورن پخش شد.

ترین های هفته ۱۱ لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
حرکات تکنیکی هفته: احسان حاج صفی، رحیم زهیوی، گادوین منشا، دریسا دیارابوسا، محمد ایران پوریان، محسن حمیدی، حسن بیت سعید، محمدصادق بارانی، سجاد رهبر، پویا سیف پناهی، محمدرضا خلعتبری، مهدی مومنی، بختیار رحمانی، مگویان، سروش رفیعی، دانیال ماهینی، کمال کامیابی نیا، میلاد ابطحی، حمیدرضا علی عسگری، محمد ابراهیمی، میثم دورقی، محمد نوری، محسن کریمی
تیر دروازه هفته: حیکم نصاری مقابل ذوب آهن
کار تیمی برتر هفته: سیاه جامگان مقابل استقلال خوزستان
موقعیت از دست رفته هفته: سجاد عاشوری مقابل پرسپولیس
پاس گل برتر هفته: امیرارسلان مطهری مقابل سایپا
مهار برتر هفته: حامد لک مقابل تراکتورسازی
گل برتر هفته: مهدی رجب زاده مقابل نفت آبادان

بخش دوم مصاحبه ویژه با خداداد عزیزی و روایت عجیب خداداد از جزییات جادوگری در فوتبال ایران پخش شد.

 

 
نود درجه با مرور طنز حواشی هفته یازدهم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
سرمربی استقلال با چوپ به مصاف تانک رفت و نتیجه نگرفت
نبرد دروازه بان های دست به دعا در بازی استقلال و گسترش
حضور بازیکنان صبا در مراسم برائت از حامد لک پیش از بازی!
ضربات طارمی به توپ به قصد اخلال در کار فیلمبردارها
به هم خوردن تیپ داوران با استفاده از سیستم رادیویی
والیبال بازی کردن توپ جمع کن ها و خوابیدن رانندگان آمبولانس
لیگ برتر در سیطره پیرمرد ها

جدول امتیاز آورترین بازیکنان لیگ برتر مرور شد که نفرات برتر به این ترتیب است:
۱- محمد ایران پوریان ( ۵ گل ۴ پاس گل ۱ پنالتی گرفتن)
۲- ساسان انصاری (۵ گل ۱ پاس گل ۱ پنالتی)
۳- ایمان مبعلی (۳ گل ۵ پاس گل)

جدول لیگ برتر، جدول گلزنان و برنامه بازی های هفته دوازدهم مرور شد.

به بهانه هت‌تریک مهدی رجب زاده فهرست بازیکنان سه گله در یک بازی در لیگ های اخیر مرور شد:
لیگ شانزدهم: مهدی رجب زاده 
لیگ پانزدهم: ساسان انصاری و محمد ابراهیمی
لیگ چهاردهم: محمدرضا خلعتبری، سامان نریمان جهان و کاوه رضایی
لیگ سیزدهم: کریم انصاری فرد و مهرداد بایرامی


مسعود مرادی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و داوری مسابقه تراکتورسازی - صبای قم بررسی شد: سرنگونی کریم اسلامی در محوطه جریمه در تصویر قابل تشخیص نیست و تصمیم داور قابل احترام است. سرنگونی احمد حسن زاده در محوطه جریمه تراکتورسازی خطا نیست و بازیکن برای زمین زدن خودش زرنگی کرد. پنالتی تراکتورسازی درست بود و دو بازیکن روی ایران پوریان همزمان خطا کردند. کرار جاسم به دلیل ضربه کف پا به بازیکن صبا باید کارت زرد دوم را می گرفت و اخراج می شد. 

داوری مسابقه نفت آبادان - ذوب آهن: گل تبریزی به اشتباه آفساید اعلام شد و مهاجم ذوب آهن نیم متر از آخرین مدافع نفت عقب تر بود. پنالتی ذوب آهن درست بود و مدافع با بدنش بنگستون را سرنگون کرد. بنگستون به دلیل زدن ضربه با سر به بازیکن حریف باید از زمین اخراج می شد. سرنگونی مهاجم نفت در محوطه جریمه خطا نبود و خود بازیکن می خواست به توپ ضربه بزند که زمین خورد. برخورد مظاهری با بازیکن نفت خطا نبود و دروازه بان ذوب آهن توپ را گرفت.

یک میلیون و ۳۴۲ هزار نفر تا ساعت ۰۰:۱۸ در نظرسنجی شرکت کردند که کریم باقری ۳۸،۷ درصد، فرهاد مجیدی ۲۶،۸ درصد، علی دایی ۲۴،۸ درصد و مهدی رجب زاده ۴،۵ درصد آرا را کسب کردند.


در اکثر مسابقات این فصل با عملکرد مهاجمان پرسپولیس مهدی طارمی و علی علیپور، دروازه بانان تیم های حریف بهترین بازیکن زمین شده اند!

گزارشی از حواشی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال پخش شد و پس از آن بحث درباره اتفاق جنجالی در مسابقه این هفته بین گیتی پسند و حفاری اهواز آغاز شد.

جنتی مدیرعامل باشگاه گیتی پسند که بازیکن ذخیره این تیم در بازی مقابل حفاری وارد زمین شد و مانع گل شدن توپ بازیکن حریف شد روی خط تلفنی آمد و درباره رای صادر شده علیه این تیم صحبت کرد.
جنتی نسبت به رای شش بر صفر مسابقه اعتراض داشته و گفت: ما قانون داریم و اگر قرار است قانون را رعایت کنند به این رای معترضیم. طبق قانون در مورد فوتبال باید یک ضربه پنالتی اعلام شود و در فوتسال باید یک کارت زرد به بازیکن و یک ضربه آزاد غیرمستقیم به تیم حریف بدهیم.
وی ادامه داد: برای اعلام نتیجه شش بر صفر بند قانونی وجود ندارد. بازیکن تیم خلاف کرده است و خود بازیکن یعنی علی عابدین باید جریمه شود.
مدیرعامل گیتی پسند درباره تهدید این تیم به شرکت نکردن در ادامه مسابقات گفت: اگر بند قانونی را به ما ثابت کنند و بگویند بر چه اساسی این حکم را صادر کرده اند در مسابقات شرکت می کنیم وگرنه کناره گیری می کنیم.

داوری مسابقه پیکان - پرسپولیس: اولین کارت زرد محمد انصاری اشتباه بود و انصاری خطایی روی منشا نکرد. سرنگونی منشا در محوطه جریمه به دلیل ضربه دست انصاری خطا بود و ضمن اعلام پنالتی یک کارت قرمز باید به انصاری نشان داده می شد. منشا و صادقی بازیکنان پیکان به دلیل درگیری در بازی باید کارت زرد می گرفتند. کارت زرد دوم انصاری به دلیل خطای هند درست بود.

داوری مسابقه نفت تهران - سایپا: پنالتی نفت تهران اشتباه بود و توپ برخوردی به دست ابراهیم شکوری نداشت. سرنگونی مهاجم سایپا در محوطه جریمه خطا نبود و دروازه بان کار خاصی انجام نداد.

 گزارشی برای پیگیری صحت ادعاهای مطرح شده توسط علی فتح الله زاده در برنامه دو هفته گذشته نود پخش شد و مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال مدارک اثبات صحبت های خود را به نمایش گذاشت.

فتح الله زاده همچنین در واکنش به سفرش به کربلا با وجود ادعایش مبنی بر ممنوع الخروج بودن گفت: من گفتم دائم ممنوع الخروج می‌شویم. یعنی مدام آزاد می‌شویم و دوباره ممنوع می شویم و آخرین بار در بازی های آسیایی که استقلال به تایلند رفت اجازه خروج به من ندادند و تیم بدون من رفت و شکست خورد. در مورد اخیر هم من مسئله ممنوع الخروجی ام را حل کرده بودم.
پندار توفیقی مدرک ارائه شده توسط فتح الله زاده مبنی بر خصوصی شدن باشگاه استقلال را به کل مردود می داند و گفت باشگاه استقلال بعد از انقلاب به طور کامل دولتی بوده است.

جدول لیگ براساس نتایج نیمه اول اعلام شد که استقلال صدرنشین آن بود.

علیرضا منصوریان و تیمش رکورد دار از دست دادن نتیجه در نیمه دوم با از دست دادن ۶ امتیاز هستند.

 


آنالیز مسابقه استقلال - گسترش فولاد و از دست دادن برد دو بر صفر آبی پوشان پخش شد.
بیشترین درصد مهار ضربات در چارچوب در لیگ برتر متعلق به بیرانوند با ۸۹ درصد و طالب لو با ۸۵ درصد است.


نمرات بازیکنان برتر لیگ از روی سایت برنامه نود مرور شد که ساسان انصاری در رده بندی اول است و محمد ایران پوریان و وحید طالب لو دوم و سوم هستند.

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
حسام فتاحی بازیکن اسبق سپاهان پس از غلبه بر سرطان در ترکیب پیشکسوتان این تیم بازی کرد
قهرمانی جونبوک موتورز در لیگ قهرمانان آسیا با شکست العین
درگذشت پدر رضا حقیقی هافبک تیم پدیده به دلیل گازگرفتگی
تصادف اتوبوس تیم کیان زاگرس و جراحی کتف علی سامره سرمربی تیم
منحل شدن تیم فوتبال بانوان استقلال با دستور افتخاری
حضور بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در خانه اوتیسم ایران
انتظار تماشاگران تبریزی برای بازگشایی ورزشگاه یادگار امام
درگذشت امین شکوری داور جوان تبریزی در سانحه تصادف قطار تبریز - مشهد
توضیح مجید جلالی درباره نیمکت نشینی مداوم برهانی در پیکان
درگذشت امیرحسین صالحی بازیکن تیم امید سپاهان به دلیل گازگرفتگی و بستری شدن امیرحسین مرادی بازیکن امید نفت تهران به همین دلیل
وقت کشی مظاهری دروازه بان ذوب آهن در بازی نفت آبادان
تاثیرگذاری اعتراض های اخیر ایران به AFC از نظر تاج

 داوری مسابقه استقلال - گسترش فولاد: اخراج دخسوس درست بود و به دلیل خطای شدید باید کارت قرمز می گرفت. 
داوری مسابقه سپاهان - فولاد خوزستان: پنالتی فولاد درست بود و مدافع پای راست انصاری را زد. پنالتی سپاهان درست بود و مدافع فولاد پایش را جلوی بازیکن سپاهان گذاشت.

رکورد بیشترین باخت متوالی در تاریخ لیگ برتر مرور شد که شامل تیم های زیر است و همگی آنها سقوط کردند و باید دید سرنوشت ماشین سازی چه می شود:

 لیگ هشتم: برق شیراز با ۱۰ بازی
 لیگ دوازدهم: گهر درود، پیکان با ۷ بازی
لیگ پانزدهم: استقلال اهواز با ۷ بازی
لیگ شانزدهم: ماشین سازی با ۶ بازی

داوری مسابقه پدیده - ماشین سازی: پنالتی پدیده درست بود و مدافع با تکل پای بازیکن حریف را زد. 


داوری مسابقه استقلال خوزستان - سیاه جامگان: زمانی که توپ اضافه در زمین بود داور باید بازی را ادامه می داد.

گل ها و نتایج هفته چهاردهم لیگ دسته اول باشگاه های کشور به عنوان بخش بعدی روی آنتن رفت.

آخرین گزارش این هفته درباره حذف سهمیه تیم استقلال رامهرمز در مسابقات زیرگروه کشور و اختصاص سهمیه این تیم به نماینده خرمشهر با دستور مهدی تاج پخش شد.

در نهایت پس از سه ساعت و ۱۶ دقیقه با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۰۳ بامداد به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۷۱۸ هزار نفر، کریم باقری با ۴۱،۳ درصد آرا عنوان بهترین بازیکن بالای ۳۵ سال تاریخ لیگ را کسب کرد و فرهاد مجیدی با ۲۶،۴ ، علی دایی با ۲۳ و مهدی رجب زاده با ۴،۲ درصد آرا دوم تا چهارم شدند.