به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۲۱۱۸۷
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

ازدحام در گرمخانه‌ها نگران‌کننده‌است

گروه جامعه: رحمت‌الله حافظی با اشاره به سرگردانی همراهان بیماران شهرستانی در معابر تهران گفت: بهتر است؛ این همراهان در ساختمان‌های بلااستفاده شهرداری که در تمامی مناطق هم وجود دارند به صورت موقت اسکان داده شوند.
ازدحام در گرمخانه‌ها نگران‌کننده‌است
رحمت‌الله حافظی درباره ایجاد همراه‌سرای بیماران توسط شهرداری تهران با یادآوری اینکه حدود دوسال پیش شهردار تهران قول داد که برای بیمارستان‌های بزرگ تهران همراه‌سرا احداث کند، گفت: در حال حاضر گزارشی نداریم که آیا این اتفاق رخ داده است یا خیر و اگر این همراه‌سراها احداث شده باشد؛ نیز همچنان شاهد هستیم که عده‌ای از همراهان بیماران که از سایر شهرها به تهران آمده‌اند، همچنان در معابر اتراق کرده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده آن است که در صورت احداث این مراکز هم، ظرفیت ایجاد شده پاسخگوی نیاز نیست، لذا انتطار داریم به صورت ضربتی افرادی را که به این صورت در معابر سرگردان هستند؛ در ساختمان‌های بلا استفاده متعلق به شهرداری که در تمامی مناطق هم وجود دارند به صورت موقت اسکان داده شوند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با اشاره به اینکه باید شرایطی مهیا شود تا همراهان بیماران معرفی‌نامه‌ای از بیمارستان مبنی براینکه فرزند یا بستگانشان در بیمارستان بستری هستند؛ دریافت کنند، اظهار کرد: در حال حاضر با ایجاد تمهیدات ضروری باید فصل سرما را پشت سر بگذاریم تا طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص، طرح توسعه همراه سراها اجرا شود.

حافظی همچنین درباره خدمات گرمخانه‌ها عنوان کرد: طی بازدیدی که چند ماه پیش از گرمخانه‌ها داشتیم، مشخص شد؛ خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود، مشروط براینکه ظرفیت آن از حد استاندارد تجاوز نکند، خدمات قابل قبولی است.

وی تصریح کرد: اما قطعا در فصل سرما استاندارها رعایت نمی‌شود و ازدحام و تراکم بیش از حد جمعیت نگران‌کننده است، بنابراین باید فضای مورد نیاز برای این فصل سال پیش‌بینی شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر درباره اظهارنظر برخی کارشناسان مبنی بر لزوم وجود اتاق مصرف مواد در گرمخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالب این افراد معتاد هستند و طبق قانون معتاد مجرم نبوده بلکه بیمار است، باید پیش‌بینی‌های لازم برای آنها انجام شود.
مرجع : ایلنا