به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۲۱۴۳۷

اعلام باران اسیدی در خوزستان منتفی است

گروه جامعه: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:‌ با توجه به میزان PH بارش‌ها در نخستین باران‌های پاییزی امسال در خوزستان، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اعلام باران اسیدی در این منطقه منتفی است.
اعلام باران اسیدی در خوزستان منتفی است

کوروش بهادری  اظهار کرد: ‌پیرو مباحثی که درباره اسیدی بودن باران‌های اهواز مطرح بود، با توجه به نتایج به دست آمده از تنها دستگاه پایش سنجش بارش اسیدی که در اداره‌کل هواشناسی خوزستان نصب است‌ و به صورت آنلاین و لحظه‌ای میزان PH بارش را محاسبه می‌کند،‌ خروجی‌های سامانه نشان می‌دهد که از روز اول بارش‌های پاییزی و در روزهای 11، 12 و 13 آذرماه، PH محاسبه‌شده بارش‌ها بالاتر از عدد 7 است و گاه به 8.76 نیز رسیده است.وی افزود: ‌این ارقام نشان می‌دهد که محیط قلیایی است و باران اسیدی نیست و فرضیه باران اسیدی در اهواز به کلی منتفی است.

بهادری ادامه داد:‌ بدین ترتیب و با توجه به نتایجی که دستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اعلام باران اسیدی در این منطقه منتفی است.وی گفت:‌ بر اساس این نتایج، عامل تنگی‌نفس اهوازی‌ها هنگام نخستین باران‌های پاییزی نمی‌تواند باران اسیدی باشد.مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد:‌ ناگفته نماند که EC(هدایت الکتریکی) بارش‌ها نشان می‌دهد که میزانی از آلایندگی در جو وجود دارد ولی این‌که باران اسیدی باشد، خیر.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت هوای استان نیز گفت:‌ از امروز تا آخر هفته کاهش 7 تا 8 درجه دمای هوا را در استان خوزستان شاهد خواهیم بود. همچنین صبح امروز در امیدیه ،‌شوشتر، گتوند، ایذه و لالی بارش گزارش شده است.بهادری افزود:‌ همچنین مدل‌ها نشان می‌دهد امروز و فردا بارش‌های رگباری و پراکنده را در برخی نقاط استان خوزستان شاهد خواهیم بود.وی گفت:‌ در شبانه‌روز گذشته شوشتر با 25 درجه و دهدز با 12 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 24 و 15 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

مرجع : ايسنا