به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۲۱۴۹۶

پرستویی خطاب به شریعتمداری: بس کنید

گروه فرهنگی: پرویز پرستویی بازیگر سینما در واکنش به متن منتشرشده در روزنامه کیهان که نکاتی را به بهرام بیضایی نسبت داده بود، متنی منتشر کرد.
پرستویی خطاب به شریعتمداری: بس کنید
روزنامه کیهان در شماره روز سه‌شنبه شانزدهم آذرماه از برگزاری جشنواره‌ای با عنوان بهرام بیضایی انتقاد کرده و برخی نکات را به این نویسنده و کارگردان نسبت داده بود که این اقدام واکنش برخی از هنرمندان را به همراه داشت. از جمله سینماگرانی که نسبت به این قضیه موضع‌گیری کرده‌اند می‌توان به پرویز پرستویی اشاره کرد. تینا پاکروان بازیگر و کارگردان سینما نیز دیگر هنرمندی است که در این زمینه نظر خود را بیان کرده و از رویکرد روزنامه کیهان انتقاد کرده است.

پرستویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آقای شریعتمداری! شما می‌دانید راجع به چه کسی حرف می‌زنید؟ واقعا چگونه به خودتان اجازه می‌دهید که در مورد استاد مسلم عرصه ادبیات و نمایش و مدافع فرهنگ پارسی، استاد بهرام بیضایی حرفی بزنید؟ شما بهتره به همان کار اصلی خودتان بپردازید. بس کنید. شما با اسم بردن از استاد بیضایی، بزرگ نمی‌شوید و بنده هم قرار نیست ایشان را به کسی بشناسانم چون همه ملت ایران، چه مردم عوام و چه فرهنگیان و اهل ادب و نمایش و کسانی که دلشان برای ایران‌زمین می‌تپد، او را خوب می‌شناسند. فقط به شما یادآور می‌شوم و از یک اثر از استاد نام می‌برم؛ فیلمنامه فیلم سینمایی روز واقعه که غیر از سینما، یکی از افتخارات صداوسیمای ایران است که هر ساله در ایام دهه محرم، به مناسبت شهادت امام حسین (ع) نشان می‌دهد. استاد بیضایی هر مرام و مسلکی دارد، بدانید از شما بهتر اسلام را می‌شناسد. از خدای بزرگ خواهانم که سایه استاد بیضایی را از سر فرهنگ و هنر ایران‌زمین کم نکند.»

مرجع : خبرآنلاین