به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۲۱۵۳۹

چگونه رئال پیروزی 2-0 را از دست داد؟

گروه ورزشي: شب گذشته، رئال مادريد اسپانيا که با دو گل کریم بنزما از حریفش دورتموند آلمان پیش بود در نهایت به تساوی رضایت داد تا مرحله گروهی را در رتبه دوم به پایان برساند.

به گزارش "ورزش سه"، این بار خبری از قهرمان لحظات پایانی نبود. بعد از اینکه مادریدی ها در کلاسیکوی روز شنبه به لطف گل تساوی سرخیو راموس یک امتیاز با ارزش مقابل بارسا به دست آوردند، این بار نوبت آنها بود تا اجازه دهند حریفشان با گل تساوی دقایق پایانی سرگروهی را از چنگشان در بیاورد.

کریم بنزما که ابتدا در دقیقه 28 مادرید را پیش انداخته بود، در لحظات ابتدایی نیمه دوم برتری رئال را دوبرابر کرد. اما پیر امریک اوبامیانگ که ابتدا خودش گل اول دورتموند را زده بود، در دقیقه 89 گل مارکو رویس را ساخت تا دورتموند بتواند سرگروه راهی مرحله بعد شود.

 

 

 

 قبل از بازی با حضور تیم هایی مثل بایرن مونیخ و منچستر سیتی در رتبه دوم گروهشان، گمانه زمانی هایی مبنی بر منافع سرگروهی یا دوم شدن به راه افتاده بود. اما  با این وجود زیدان گفت که با یک ترکیب قوی برای بردن بازی به میدان رفته بوده است. بنزما با دو گلی که در این بازی زد مجموع گل هایش در فقط 88 بازی لیگ قهرمانان را به عدد50رساند اما بعد از آن رئال افت کرد. بازیکنان رئال مادرید احتمالاً به خاطر خستگی جسمی و ذهنی ناشی از بازی پر فشار کلاسیکو در روز شنبه، در مقاطع پایانی بازی با دورتموند تمرکزشان را از دست دادند. بعد از اینکه بازی 2-1 شد اشتباه مارسلو شرایط را برای گل مساوی دورتموندی ها فراهم کرد.

 

 

  اوضاع می توانست از این هم بدتر شود. در وقت های تلف شده دنی کارواخال در محوطه جریمه اوبامیانگ را نقش زمین کرد اما در مقابل تیمی مثل رئال مادرید آن هم در دقایق پایانی معمولاً چنین خطاهایی گرفته نمی شود اما داور به راحتی می توانست یک پنالتی به سود دورتموند اعلام کند تا نوار بی شکستی های رئالی ها قطع شود. دورتموند با وجود سرگروهی به مصاف یوونتوس، بارسلونا یا اتلتیکو نخواهد رفت اما احتمال برخوردش با منچستر سیتی، پاری سن ژرمن و سویا وجود دارد. در سوی دیگر رئال مادرید باید منتظر بماند و ببیند از میان آرسنال، ناپولی، یوونتوس، لسترسیتی و موناکو باید به مصاف کدامیک برود.

 

 
با وجود اینکه زیدان از تساوی مقابل دورتموند ناراحت بود اما اوضاع برای او و شاگردانش خیلی هم بد نیست. مدافع عنوان قهرمانی اروپا توانایی مقابله با هر قرعه ای که نصیبش شود را دارد اما اگر می خواهند از عنوانشان دفاع کنند باید برای مراحل بعد سطح بازیشان را ارتقا دهند. آخرین قهرمانی آنها در حالی به دست آمد که در یک چهارم نهایی پارسال یک بار در آلمان 2-0 مغلوب وولفسبورگ شدند و آن شکست آخرین شکست رئال مادرید تا به امروز است. آن باخت هم درست بعد از ال کلاسیکو رقم خورد و به نظر می رسد رئال امسال هم به همان سرنوشت دچار شده است.

 

 فارغ از عدم موفقیت در سرگروهی زیدان با رکورد شکست ناپذیری لئو بین هاکر در فصل 88-89 برابری کرد و اکنون به دنبال گذر از آن و همینطور گذر از رکورد 39 بازی بی باخت بارسلونای لوییس انریکه در فصل گذشته هستند. رئالی ها قطعاً قادر به انجام چنین کاری هستند اما با بازی های خارج از خانه مقابل والنسیا و سویا در هفته های پیش روی رقابت های لا لیگا و همینطور جام جهانی باشگاه ها در ژاپن، آنها باید از بازی مقابل دورتموند پرتلاش تر ظاهر شوند.

 منبع: سایت گل

 ترجمه: امیرناصر احمدی