به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۱۲۱۵۴۵

از دو كانديداي همچنان محصور چه خبر؟

گروه سياسي: دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از وضعیت جسمی والدینشان و همچنین چگونگی اطلاع‌رسانی درباره این موضوع ابراز نگرانی کرده‌ و مي‌گويند پدرشان به تازگی دچار یک بیماری "نگران‌کننده" شد که این بیماری مدتی از خانواده پنهان شد.
آنان به سایت نزديك به ميرحسين گفته‌اند در هفته‌های اخیر "یک بیماری ناگهانی با عوارض مقطعی حاد و نگران‌کننده" برای پدرشان پیش آمد که می‌توانست جانش را به‌طور جدی درخطر بیاندازد. این بیماری از ما پنهان شد. کسی به ما خبر نداد. او با مادرم به‌تنهایی بحران را گذراند. آنها گفته‌اند اطلاع ندارند که جزئیات بیماری پدرشان و مراقبت‌های پزشکی چه بوده است و گفته‌اند در چنین مواردی اینکه آقای موسوی و خانم رهنورد چه زمانی به بیمارستان برده می‌شوند به آنها اطلاع داده نمی‌شود. میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، و همچنین مهدی کروبی، نزدیک شش سال است که در بازداشت خانگی به سر می‌برند.

چرا محاكمه‌ام نمي‌كنيد؟
در همين حال؛ در پی‌ اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضائیه در مورد «آمادگی» این قوه برای محاکمه دو كانديداي معترض انتخابات سال ۱۳۸۸، فرزند مهدی کروبی، به نقل از پدرش گفته است كه «دعا کنید آقایان شهامت محاکمه‌ام را در دادگاهی علنی پیدا کنند».حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، در روز دانشجو گفته بود شورای امنیت ملی تصویب کرده كه اين افراد فعلا در حصر باشند و این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است اما این قوه آمادگی دارد این سه تن را محاکمه کند. محمدتقی کروبی، در واکنش به این سخنان در فیس‌بوک خود به نقل از پدرش می‌گوید او مجموعا ۱۱ بار به شکل مستقیم و غیرمستقیم خواستار برگزاری دادگاه علنی و انجام روند محاکمه‌اش شده‌است. وي در این مورد به نامه‌ها و درخواست‌ها از مقام‌هایی مانند حسن روحانی، علی مطهری، و... اشاره کرده‌است.