به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۸ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۱۲۱۵۴۷

کنگره بدنبال تشدید اقدامات علیه ایران

گروه سياسي: نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا اعلام کرد نمایندگان کنگره آمریکا درصدد هستند در دولت جدید این کشور،تصمیمات شدیدی درباره تجارت با ایران اتخاذ کنند.
به گزارش فارس، نمایندگان کنگره با آغاز به کار دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارند اقدامات شدیدی را در خصوص تجارت با ایران اتخاذ کنند و به شرکت‌های علاقمند به تعامل با ایران هشدار داده‌اند که جلوی هرگونه تأمین بودجه فعالیت‌های غیرقانونی ایران را خواهند گرفت و تحریم‌هایی را بر نهادهای مربوط به قوای نظامی ایران تحمیل خواهند کرد.

«النا راس لتینن» نماینده ایالت فلوریدا ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که کنگره شرکت‌هایی را که به دنبال تعامل با ایران هستند، زیر ذره‌بین قرار خواهد داد و به آنها هشدار می‌دهد. پایگاه ویکلی‌استاندارد گزارش کرد، این درخواست در میان تلاش‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور برای متقاعد کردن شرکت‌های خارجی برای تعامل با ایران صورت گرفته است.

طقبق این گزارش، لتینن در حین مراسمی به میزبانی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای (UANI) و ابتکار عمل سیاست خارجی (FPI) گفت: «شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که در کنگره بعدی، اهمیت زیادی به موشکافی آنهایی که به دنبال تعامل با ایران هستند، خواهیم داد. پیام ما این نیست که ایران برای تجارت باز است بلکه این است که اگر می‌خواهید با ایران تعامل کنید، حواستان را جمع کنید».

لتینن ادامه داد که کنگره همچنین در صدد است سپاه ایران را تحت فشار قرار دهد و گفت: «ما موضوع گسترش تحریم‌ها علیه بخش‌های خاصی از اقتصاد ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما می‌خواهیم ببینیم که چه اقداماتی می‌توانیم در خصوص گسترش تحریم‌ها برای آنکه تجارت تحت کنترل سپاه ایران را پوشش قرار دهد، انجام دهیم...تا شرکت‌های تابعه که به طور کامل یا بخش اعظم آن تحت کنترل سپاه است یا اینکه بخشی از اعضای سپاه جزء هیأت مدیره آن هستند را شامل شود».