به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۲۱ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۱۲۱۷۱۱

روسیه ۱۳ هزار بار حلب را بمباران کرد

گروه بین‌الملل: دویچه وله نوشت: ارتش روسیه تا پایان اکتبر ۲۰۱۶ بیش از ۱۳ هزار حمله هوایی به حلب انجام داده که علی‌القاعده می‌توانسته تمام مواضع مخالفان را نابود کند اما نه تنها مخالفان همچنان در حلب و پیرامون آن مقاومت می‌کنند، بلکه بارها از بمباران شدن مواضع غیرنظامی، مانند بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها، توسط جنگنده‌های روسی گزارش شده است. بنا به نظرسنجی نهادهای روسی مردم کشور همچنان از این نخستین عملیات ارتش فراتر از مرزهای اتحاد شوروی (سابق) پشتیبانی می‌کنند، اما معلوم نیست که با بالا رفتن هزینه عملیات، این حمایت باقی بماند.

در همین حال، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با تاکید بر لزوم توقف درگیری‌ها در حلب، ایجاد کریدورهای امن با نظارت سازمان ملل در این شهر را جهت امدادرسانی به افراد تحت محاصره و آوارگان خواستار شد. استفن اوبراین اظهار داشت: در حال حاضر تمرکزها بر نحوه حمایت از غیرنظامیان در حلب به ویژه شرق آن و رساندن کمک‌ها به دست افراد نیازمند به ویژه زنان، کودکان و بیماران است. این مسوول سازمان ملل با تاکید بر اینکه مذاکرات ژنو و پاریس درباره سوریه در روند امدادرسانی‌ها بسیار اهمیت دارد، گفت: سازمان ملل مصمم به رساندن خود به افراد محاصره‌ شده در حلب و ادامه مذاکرات در این راستا است.

وی در ادامه گفت: هزاران غیرنظامی از ساکنان محاصره‌شده حلب در وضعیت دشواری هستند و اوضاع در این منطقه ده‌ها هزار نفر از آنان را مجبور به فرار از شرق حلب کرده است. بسیاری از غیرنظامیان فراری کشته می‌شوند. این مسوول سازمان ملل در پایان بر لزوم انجام هر اقدامی در مواجهه با این وضعیت و تحت فشار قرار دادن طرف‌های درگیر برای برقراری آتش‌بس و امدادرسانی به ساکنان شرق حلب به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان تاکید کرد.

اگر می‌توانستم، در حلب می‌جنگیدم

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی گروه اخوان‌المسلمین اعلام کرد: اگر توانایی داشتم، به همراه کسانی که به حلب می‌روند رفته و در کنار ‌انقلابی‌ها‌ در شمال سوریه می‌جنگیدم. یوسف قرضاوی درباره سوریه گفت:‌باید اذعان کنیم مردم سوریه در ابتدای کار دست به ‌انقلابی‌ زدند که در آن نه سنگی بود نه چاقو، مردم سوریه فقط به این دلیل خارج شدند که خواهان زندگی و آزادی بودند و به مبارزه‌شان ادامه دادند و هیچ چیزی در مقابل نظامی که ارتش و پلیس و سلاح دارد، نداشتند.‌