به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۲۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۲۱۷۲۸

3 بیماری که هنوز "خاص" نیستند

گروه جامعه: رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به رشد بیماری‌هایی نظیر دیابت در کشور گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و با همکاری وزارت بهداشت می‌توان بار این بیماری‌ها را کاهش داد.
3 بیماری که هنوز "خاص" نیستند
فاطمه هاشمی  اظهار کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن از افراد جامعه به سرطان‌های مختلف دچار می‌شوند.وی افزود: همه بیماری‌های خاص از سال ۷۶ به بعد تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند که بیماران هموفیلی و دیالیزی و تالاسمی نیز جزو بیمه شده‌ها هستند، اما دیابت، ام اس و سرطان هنوز جزو بیماری‌های خاص نیستند و تنها بخشی از داروهای آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارد.

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص در مورد تعداد افراد مورد حمایت این بنیاد گفت: بر اساس آمار حدود ۲۴ هزار بیمار دیالیزی، ۲۰ هزار بیماری تالاسمی و ۶۰۰۰ بیمار هموفیلی داریم.هاشمی با اشاره به رشد بیماری دیابت در کشور گفت: روش زندگی امروز مردم، نوع تغذیه، کم تحرکی و آلودگی‌ها از دلایل افزایش این بیماری است که متاسفانه هنوز به درستی کنترل و آموزش داده نمی‌شود. این موضوع برای فرد بیمار عارضه‌هایی همچون دیالیز و نقض عضو در پی دارد.

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص تاکید کرد: با یک برنامه‌ریزی صحیح و با همکاری وزارت بهداشت می‌توان شاهد کاهش بیماران مبتلایان به بیماری‌های مزمن بود.هاشمی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ بحث تأسیس مرکز بیماران خاص به کمک خیرین در کاشان مطرح شد، خاطرنشان کرد: این مرکز راه اندازی شده است و کمبودهایی در بخش دستگاه‌های دیالیز دارد که قرار شد کمک‌هایی در این خصوص انجام شود.
مرجع : ايسنا