کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزارت خارجه هلند سفیر ایران را احضار کرد

24 آذر 1395 ساعت 17:13

گروه سیاسی: وزارت خارجه هلند روز چهارشنبه سفیر ایران و روسیه را به دلیل آنچه حوادث شرق حلب خوانده احضار کرد.


بنا به اعلام وزارت امور خارجه هلند در روز چهارشنبه، «برت کوندرس» وزیر امور خارجه این کشور، «الکساندر شولگین» سفیر روسیه و «علیرضا جهانگیری» سفیر ایران را به دلیل شرایط شرق حلب فرا خوانده است. وزارت امور خارجه هلند خواستار خروج هرچه سریعتر غیرنظامیان از شرق حلب شده است. 

در همین حال، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفتگویی مطبوعاتی تصریح کرد: مدیریت امور اضطراری ترکیه و هلال احمر ترکیه مقدمات برای ایجاد چادرها در اراضی سوریه برای استقبال از آوارگان از حلب را تکمیل کرده‌اند. همزمان، یک منبع نظامی سوری نیز در مصاحبه با المیادین گفت که هر توافقی پیرامون حلب باید از موافقت تمامی طرف‌ها و در راس آنها دولت سوریه برخوردار باشد و طبیعی است که هرگونه توافقی پیرامون حلب باید موافقت همپیمانان روس و ایرانی را نیز جلب کند.

این منبع نظامی تصریح کرد: مذاکراتی که پیرامون خروج افراد مسلح از محله‌های حلب صورت گرفت، نیرنگ گروه‌های مسلح را نشان داد، آنها در آغاز به ما اعلام کردند که تعداد کسانی که از شرق حلب خارج خواهند شد، ۲۰۰۰ تن است اما برای ما مشخص شد که تعداد آنها بیشتر از این است و به ۱۵ هزار تن از جمله چهار هزار فرد مسلح با خانواده‌هایشان و افراد دیگرمی‌رسد. وی گفت که خارج کردن این تعداد اقدام سیاسی در سطح بین المللی را می‌طلبد.

این منبع تصریح کرد در هر توافقی باید تحولات میدانی و انسانی را به صورت کامل در نظر گرفت؛ چرا که سوریه و همپیمانانش تعداد زیادی ربوده شده و اسیر و جسد در دست افراد مسلح دارند و ادامه محاصره مناطق کفریا و الفوعه می‌طلبد که مذاکرات جامعی انجام شود.


کد مطلب: 121881

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/121881/وزارت-خارجه-هلند-سفیر-ایران-احضار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir