به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۲۲۲۷۹
پرسپولیس 3 سیاه جامگان 0؛

قرمزپوشان قهرمان شایسته نیم فصل

گروه ورزشي: پرسپولیس با بازی تهاجمی و رو به جلو و حضور پرتعداد هوادارانش روزی رویایی را برای میلیون ها طرفدار خود در سراسر ایران ساخت و با یک برد پرگل به قهرمانی نیم فصل رسید.
قرمزپوشان قهرمان شایسته نیم فصل

به گزارش "ورزش‌سه"، پرسپولیسی ها که با ترکیبی متفاوت و روبه جلو به میدان آمده بودند، با گل های زودهنگام کامیابی نیا(9)، رضائیان(12) و طارمی (52) سه گل به سیاه جامگان زدند تا با 32 امتیاز قاطعانه قهرمان نیم فصل شوند.

 جمعه 3 دی ماه، ساعت بازی 15:15 ـ هفته پانزدهم ورزشگاه آزادی/ تماشاگر: 43 هزار نفر
داور: حمید حاج ملک

پرسپولیس:  علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید‌جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه (محمد انصاری 46)، احمد نوراللهی (طاهرخانی 86)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (علی علیپور 73)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

سیاه جامگان:  محمد ناصرى، میثم حسینى، رضا شربتى، محمدرضا خانزاده، محسن آقایى، حسین بادامکى، مصطفى احمدى، ایوب کلانترى (ملکیان 42)، حمیدرضا على عسگرى (مرتضی رنجبر 69)، روح الله سیف اللهى، موسى ترائوره (سعید دقیقی 61)
سرمربی: خداداد عزیزی


اخطار
ترائوره (48) روح الله سیف اللهى (76) - حسین بادامکی (87) - محسن آقایى(90+1)90+2) از سیاه جامگان

 رضاییان (57) سید‌جلال حسینی (90) از پرسپولیس

  

 
شرح گل ها

 پرسپولیس یک سیاه جامگان 0: ( دقیقه 9، کامیابی نیا): روی پاس کوتاه برای مسلمان و ارسال این بازیکن برای طارمی پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد که در ادامه خروج اشتباه دروازه بان حریف و ضربه تمام کننده سر کمال کامیابی نیا گل اول این تیم را رقم زد.

 پرسپولیس 2 سیاه جامگان 0: ( دقیقه 12، رامین رضاییان): روی یک ضد حمله و بازیسازی از خط دفاعی و در نهایت اشتباه مدافعان سیاه جامگان حرکت دو نفره رضاییان و امیری جواب داد و این رضاییان بود که توانست با ضربه ای دیدنی دروازه حریف را برای دومین بار باز کند.

 

 

 پرسپولیس 3 سیاه جامگان 0: ( دقیقه 52، مهدی طارمی): دفع کرنر از سوی بیرانوند، با استپ سینه امیری برای مسلمان همراه شد تا این بازیکن با ضربه یک ضرب آنها را در عمق برای احمدزاده فراهم کند و در مصافی تک به تک او توپ را عمقی برای طارمی مهیا کرد تا آقای گل فصل گذشته با ضربه ای روپا گل هفتم خود در این فصل را به ثمر برساند.

 

 شرح بازی:

 2 گل زودهنگام در 10 دقیقه اول و فشار سنگین حملات در ادامه بازی کار سیاه جامگان را خیلی زودتر از حد انتظار تمام کرد. این تیم مشهدی که فصل پیش در تهران پرسپولیس را به شدت آزار داده بود امروز اسیر بازی تهاجمی، قدرت بدنی عالی و تصمیمات تاکتیکی برانکو بود. پرسپولیس در این بازی بیش از 10 موقعیت گل روی دروازه حریف ایجاد کرد و می توانست پرگل تر نیم فصل را جشن بگیرد اما همین 3 گل برای کسب صدرنشینی، ثبت بهترین تفاضل گل لیگ، کسب رکورد بهترین گلزن این تیم در تاریخ لیگ برتر و البته پایان خوش نیم فصل کافی بود.

 بهترین بازیکن:

 
محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا 4 ستاره پرسپولیس در این میدان بودند که در طول 90 دقیقه بارها و بارها بخت های مسلمی را روی دروازه حریف ایجاد کردند. شاید با نمایش امروز پرسپولیس بیش از این ها باید گل می زد اما درخشش دروازه بان سیاه جامگان به خصوص در تک به تک ها مانع از این اتفاق شد. 

 اتفاق ویژه:

برد 3 بر صفر پرسپولیس، تکرار پیروزی 3 گله قرمزها مقابل نفت است که بهترین برد این فصل قهرمان نیم فصل محسوب می شود. پرسپولیسی ها در دیدار امروز بی نقص و زیبا کار کردند و پاداش هواداران پرتعداد خود که امروز حضور فوق العاده ای در آزادی داشتند را به بهترین نحو دادند.

 

 

 

 

دقیقه 65: روح الله سیف اللهی درون محوطه جریمه متوقف شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت که داور با رد آن، توپ را به سود پرسپولیس به جریان انداخت.

دقیقه 70: محسن مسلمان طارمی را با پاسی دیدنی تک به تک به دروازه کرد که ضربه این بازیکن گل چهارم پرسپولیس را به ارمغان آورد اما داور به نشانه آفساید در سوت خود دمید و گل را نپذیرفت.

دقیقه 73: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس را نوراللهی نواخت که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77: شوت احمد نوراللهی از درون هجده قدم با کاتی جالب توجه و اختلافی کم به بیرون رفت تا کاپیتان امروز پرسپولیس در گلزنی ناکام باشد.

دقیقه 79: وحید امیری می توانست با پاسی دیدنی احمدزاده را صاحب فرصت گلزنی کند اما ضربه خودخواهانه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت. او بعد از این ضربه به سمت احمدزاده رفت و از او عذرخواهی کرد.

 
در حاشیه:

 
* روح الله سیف اللهی، حسین بادامکی، میثم حسینی، حمید علی عسگر و محمدرضا خانزاده سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارند.
* همچنین خداداد عزیزی در دوره ای پیراهن پرسپولیس را در رقابت های آسیایی به تن داشته و اتفاقا مقابل حریفان درخشیده است. 
* علیرضا بیرانوند بعد از چند هفته غیبت امروز دوباره به ترکیب ثابت پرسپولیس بازگشت و جانشین رادوشوویچ شد. 
* علی علیپور اولین گزینه تعویض پرسپولیسی ها به شمار می رود.
* بیرانوند بعد از هفته ها دوری از ترکیب به دلیل مصدومیت در این بازی در ترکیب اصلی قرار گرفته و بوژیدار رادوشوویچ را نیمکت نشین کرده است.
* محمد انصاری به دلیل بیماری لحظاتی قبل از شروع بازی از ترکیب خارج شد تا رامین رضاییان بار دیگر به ترکیب اصلی بازگردد.
* خداداد عزیزی که در دوران حضور در فوتبال ملی رابطه خوبی با برانکو نداشت امروز در قامت هدایت سیاه جامگان امیدوار است انتقام خود از سرمربی فعلی پرسپولیس را بگیرد.
* جواد خیابانی به عنوان گزارشگر این بازی در کنار زمین حاضر شد و روی نیمکت نشست و با استقبال جالبی از سوی بازیکنان دو تیم مواجه شد و با بازیکنان به خوش و بش پرداخت.
* احمد نوراللهی با توجه به اینکه امروز آخرین حضورش در ترکیب پرسپولیس را پشت سر می گذارد به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.
* حمید علی عسگری، روح الله سیف اللهی، بادامکی و میثم حسینی به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفتند و به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند.
برانکو پیش از شروع بازی به سمت نیمکت خداداد عزیزی و سیاه جامگان رفت و به او خوشامد گفت.
* سیدجلال حسینی در اتفاقی جالب توجه بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازوی احمد نوراللهی رفت تا اینگونه انگیزه های این بازیکن را در آخرین حضورش در ترکیب پرسپولیس را افزایش دهد.
* دقیقه 24 هواداران پرسپولیس بار دیگر یاد و خاطره کاپیتان فقید خود را زنده نگه داشتند و به تشویق هادی نوروزی پرداختند.