به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۹ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۱۲۲۵۶۰

دیدار رییس دفتر روحانی با گورخواب‌ها

گروه جامعه: رییس دفتر رییس جمهوری روز پنجشنبه در سفر به شهرستان شهریار، از مرکز نگهداری و درمان اخوان، محل رسیدگی و ارائه خدمات اقامتی و درمانی به بی خانمان‌ها و معتادان برای ترک مواد مخدر بازدید کرد.
محمد نهاوندیان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز نگهداری و درمان اخوان، در جریان چگونگی ارائه خدمات و نحوه درمان معتادان در این مرکز درمانی قرار گرفت. رییس دفتر رییس جمهوری همچنین در این بازدید با گورخواب‌های آرامستان نصیرآباد نیز که در این مرکز نگهداری می‌شوند دیدار کرد و در جریان آخرین وضعیت آنان قرار گرفت.

رییس دفتر رییس جمهوری در جلسه‌ای با حضور ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، هاشمی استاندار تهران، محسنی رییس سازمان بهزیستی کشور، جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مقامات و مسوولان محلی، وضعیت ساماندهی و رسیدگی به بی خانمان‌ها و معتادان و چگونگی ارائه خدمات درمانی به آنان در مراکز گوناگون نگهداری و درمانی استان تهران را مورد بررسی قرار داد.

نهاوندیان در این جلسه با اشاره به انتشار گزارشی از وضعیت معتادان گورخواب، گفت: باید به این اتفاقی که در صحنه افکار عمومی جامعه افتاد به عنوان فرصتی مغتنم نگریسته شود. رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه جامعه ما در کنار نعمات فراوان، دچار آسیبهای اجتماعی نیز هست، افزود: وظیفه ما توجه به این آسیب‌ها و تلاش مضاعف برای حل آنها است.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه توجه افکار عمومی به آسیب اجتماعی معتادان بی‌خانمان می‌تواند فرصت مغتنمی برای بسیج همه امکانات جامعه اعم از دولت و ملت برای حل ریشه‌ای مسایل مربوطه باشد، اظهار کرد: دکتر روحانی رییس جمهوری، دستور خاص برای رسیدگی و گزارش نسبت به چگونگی تحقق تصمیماتی که در این راستا در طول سه سال گذشته اتخاذ شده صادر کرده‌اند و گزارش‌هایی که امروز از سوی مسئولان ارائه شد، نشان می‌دهد در برخورد با مسئله اعتیاد گام‌های بلندی برداشته شده است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه انجام اقدامات مناسب در درمان و توانمندسازی معتادان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان پس از بهبود خبرهای خوبی است، خاطرنشان کرد: نباید به این اقدامات اکتفا کنیم و باید تا روزی که یک معتاد هم باقی مانده نسبت به رفع مشکلات اهتمام کنیم. نهاوندیان توجه جامعه فرهنگی و هنری کشور که از حساس‌ترین اقشار به شمار می روند نسبت به این موضوع را یک سرمایه بزرگ دانست و گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و نیروها و موسسات مردم نهاد را به این میدان جذب و هدایت کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: موضوع اعتیاد کمترین توجه موسسات و جامعه خیرین را به خود اختصاص می‌دهد چرا که اعتیاد در جامعه ما جرم شناسی شده است و لذا اعتیاد در عین حالی که به عنوان یک کاستی و ناتوانی است اما در نهایت جرم هم هست، میزان کمی از توجه موسسات خیریه و خیرین را به خود معطوف می‌دارد. نهاوندیان با اشاره به اینکه اعتیاد هم زاییده و هم مولد بیکاری است، گفت: آنچه در جامعه در بحث اعتیاد می‌بینیم حاصل غفلت‌ها و عدم توجه‌ها در زمان خود بوده است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه در بحث اشتغال با وجود توفیق‌هایی که در طول سه سال گذشته حاصل شده است و بطور متوسط سالانه بیش از ٧٠٠ هزار شغل ایجاد شده است، گفت: اینکه هنوز نرخ بیکاری پایین نمی‌آید به خاطر تراکم شمار بیکارانی است که در سالهای قبل از دولت یازدهم ایجاد شده و ما باید در راستای حل همزمان مشکل بیکاری و اعتیاد تلاش کنیم.

دکتر نهاوندیان با تقدیر از تلاش همه نهادهای دست اندرکار در زمینه حل مشکل معتادان و بی خانمان‌ها، خاطرنشان کرد: انصافا در سال‌های اخیر اهتمام شایسته تقدیری در راستای حل مشکلات در این بخش انجام دادند و ما امروز ظرفیت خوبی ایجاد کردیم تا پدیده معتادان متجاهر را در کشور نداشته باشیم. رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر و تقویت امکانات در این بخش، اظهار کرد: باید در برخورد با معتادان و متجاهرین به هنگام مراجعه به مراکز درمانی و نگهداری با احساس کرامت و انجام وظیفه برادرانه و خواهرانه به این قشر نگاه کنیم. نهاوندیان همچنین در بازدید از آرامستان نصیر آباد باغستان در جریان اقدامات انجام شده برای پاکسازی و امنیت این منطقه قرار گرفت و از نزدیک با مردم این بخش دیدار و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.