به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۱ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۱۲۲۶۴۵

چکاوک «در میان گل‌ها» به صدا درآمد

گروه فرهنگی: ارکستر «چکاوک» نواهایی خاطره‌انگیز را نواخت. این ارکستر هدف خود را زنده نگه داشتن و بازخوانی آثار قدیمی «گل‌هایی» می داند.
چکاوک «در میان گل‌ها» به صدا درآمد
کنسرت ارکستر «چکاوک» به سرپرستی رضا شایسته شامگاه ١٠ دی‌ماه در تالار وحدت برگزار و در آن، قطعات راز دل، وای از این جدایی، در میان گل‌ها، خواب نوشین، شانه، سیمین بری، درد عشق و انتظار، آهسته آهسته، دل بی‌قرار و چند قطعه بی‌کلام از آهنگسازانی مانند همایون خرم، پرویز یاحقی، اسدالله ملک، عباس شاپوری و فضل‌الله توکل اجرا شد.علیرضا فریدون‌پور در این کنسرت به‌عنوان خواننده با «چکاوک» همکاری می‌کرد.هنرمندانی مانند وارطان ساهاکیان، داود گنجه‌ای، محمد سریر، هنگامه اخوان، مهوش وقاری، فرحناز منافی‌ظاهر، شراره رخام و آتش تقی‌پور به تماشای این اجرا آمده بودند. همچنین همسر زنده‌یاد اسدالله ملک نیز در سالن حضور داشت.

در ابتدای اجرا به نظر می‌آمد، اشکال‌هایی در سیستم صدابرداری وجود دارد، زیرا صدای خواننده به خوبی به گوش نمی‌رسید، اما در ادامه اجرا، شرایط بهتر شد.شایسته پیش‌تر  درباره این اجرا اظهار کرده بود: این کنسرت دو بخش دارد؛ بخش اول در مایه اصفهان و بخش دوم در مایه شور اجرا می‌شود. آثاری که قرار است اجرا شوند همه قدیمی، از ارکستر «گل‌ها» اما با تنظیم‌های جدید هستند. ما تلاش کرده‌ایم این تنظیم‌ها به اصل کار ضربه‌ای وارد نکند.او ادامه داده بود: خواننده این اجرا علیرضا فریدون‌پور است که من او را یادگار استاد فقیدم، اسدالله ملک - نوازنده ویولن، کمانچه و آهنگساز - می‌دانم. می‌توان گفت معرف فریدون‌پور به دنیای هنر، استاد ملک بوده است. او چند سال فعالیت موسیقایی نداشته و من به‌خاطر ارادتی که به استادم داشتم، از او دعوت کردم با ما همکاری کند. جنس صدای این خواننده متفاوت و خاص است و حال و هوایش آدم را به یاد زنده‌یاد محمود محمودی خوانساری می‌اندازد.

سرپرست ارکستر «چکاوک» همچنین در نشست خبری این اجرا، با تاکید بر این‌که احترام زیادی برای برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر قائل است، گفت: ما نفهمیدیم چگونه ارکستر ما از جشنواره حذف شد. من انتظار و شکایتی ندارم، بلکه این یک درد دل است.او افزوده بود: سال گذشته گفتم که ما قطب سوم ارکسترال کشور هستیم. اگر به رزومه ما نگاه کنید، متوجه می‌شوید ما ۲۰ سال است که به‌صورت مداوم اجراهای خوب و موفقی داشته‌ایم، اما دریغ از یک ذره حمایت. من پنج - شش ماه است که برای اجرا تقاضا داده‌ام، اما بدون دلیل، قانع‌کننده‌ای ما را از اجرا منع کرده‌اند. به ما گفتند شما که سیستم خودگردان هستید، چگونه می‌توانید سالن کنسرت خود را در جشنواره پر کنید؟

مرجع : ایسنا