به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۱ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۱۲۲۶۷۸

جام حذفی؛ تراکتورسازی هم در فينال

گروه ورزشي: تیم فوتبال تراکتورسازی در یک دیدار مهیج با برتری 3 بر 2 خارج از خانه مقابل ذوب آهن به دیدار نهایی جام حذفی مقابل نفت تهران راه یافت تا نمایندگان اصفهان و بویژه قهرمان دو دوره جام حذفی در حسرت حضور در فینال باقی بمانند.
جام حذفی؛ تراکتورسازی هم در فينال
در دومین دیدار مرحله نیمه نهای جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور تیم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف تراکتورسازی تبریز رفت که این دیدار تماشایی با برتری 3 بر 2 شاگردان «امیر قلعه نویی» در تراکتورسازی به اتمام رسید. تراکتورسازی برای رسیدن به جام قهرمانی در دیدار فینال باید به مصاف نفت تهران برود.

نفت تهران روز گذشته موفق شد سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با یک گل شکست دهد.
با این اوصاف ذوب آهن و سپاهان نمایندگان اصفهان با وجود میزبانی در مرحله نیمه نهایی در حسرت صعود به فینال ماندند. ذوب آهن در دو فصل گذشته جام حذفی با سرمربیگری «یحیی گل محمدی» با غلبه بر نفت و استقلال تهران به قهرمانی رسیده بود.

**شرح بازی ذوب آهن و تراکتورسازی:
«حسین زرگر» با کمک های «بابک داوری» و «هادی طوسی» قضاوت این دیدار را برعهده داشت.
ذوب آهن که از حمایت هوادارانش سود می برد این دیدار را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه 6 در آستانه گلزنی قرار داشت که مدافع تراکتورسازی با حضور به موقع خود در محوطه جریمه، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
پس از اینکه ذوب آهن برای دقایقی زیادی بر روند بازی تسلط داشت، تراکتوری ها در دقیقه 23 با کار تیمی زیبا نخستین فرصت گلزنی را ایجاد کردند که «جاسم کرار» نتوانست دروازه میزبان را باز کند.
در دقیقه 45 نیمه اول، ضربه احسان پهلوان پس از برخورد دیرک عمودی درون دروازه محمد رضا اخبار قرار گرفت تا ذوب آهن در نیمه نخست با برتری یک بر صفر به رختکن برود.
در آغاز نیمه دوم بازیکنان تراکتورسازی که حضور در فینال را در آستانه از دست رفتن می دیدند با روی آوردن به ارسال های بلند به دنبال جبران گل خورده بودند.
در دقیقه 60، ضد حمله سریع و کار ترکیبی زیبای بازیکنان ذوب آهن، «محمدرضا حسینی» را در آستانه گلزنی قرار داد که این بازیکن با بی دقتی بخت طلایی میزبان را برای گل دوم از بین برد.
در دقیقه 70، «مرتضی تبریزی» مهاجم گلزن ذوب آهن پس از برخورد با «محمد ایرانپوریان» با دریافت دومین کارت زرد از زمین بازی اخراج شد.
در دقیقه 82، «رشید مظاهری» دروازه بان ذوب آهن با واکنش تماشایی خود مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی شد و ثانیه های پس از آن «محسن بنگر» مدافع باتجربه تراکتورسازی فرصت خوبی را برای گلزنی از دست داد.
در دقیقه 86، شوت سنگین «محمد ابراهیمی» در آستانه ورود به دروازه ذوب آهن با عکس العمل «رشید مطاهری» دفع شد.
در دقیقه 89، تراکتورسازی مزد بازی شجاعانه خود را گرفت و ارسال «محمد ایرانپوریان» را «فرزاد حاتمی» با ضربه سر درون دروازه ذوب آهن جای داد و کار را به تساوی یک بر یک کشاند.
در نهایت سوت داور به نشان تساوی یک بر یک دو تیم در 90 دقیقه به صدا درآمد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.
در آغاز وقت اضافه نخست، تراکتورسازی که از یک بازیکن بیشتر سود می برد بر حملات خود افزود و در دقیقه 93 با ضربه زیبای «محمد ابراهیمی» به گل دوم دست یافت.
در دقیقه 104، ذوب آهن با ضربه «جری بنگستون» که تنها دقایقی از حضورش در زمین می گذشت به گل دست یافت که کمک داور دوم این گل را به دلیل آفساید بودن، مردود اعلام کرد.
در دقیقه 110، «جاسم کرار» هافبک پرحاشیه و عراقی تراکتورسازی به دلیل تعلل در خروج از زمین و درگیری با بازیکن ذوب آهن از زمین اخراج شد.
در دقیقه 117، «محمد ابراهیمی» با تعلل فراوان بهترین فرصت برای گل سوم تراکتورسازی را از دست داد.
در دقیقه 120، «حسین زرگر» داور این دیدار برای ذوب آهن اعلام پنالتی کرد و «جری بنگستون» کار را به تساوی کشاند.
یک دقیقه پس از آن، «محمد نوری» هافبک باتجربه تراکتورسازی با شوتی مهار نشدنی از پشت محوطه جریمه توپ را به تور دروازه میزبان چسباند تا شاگردان «امیر قلعه نویی» در فولادشهر جشن صعود به فینال را برپا کنند.
*ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، وحید محمدزاده، حجت حق وردی، محمد نژادمهدی، مهران درخشان مهر، دانیال اسماعیلی فر،محمد رضا حسینی(جری بنگستون)، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده(محمدرضا عباسی) و مرتضی تبریزی.
**ترکیب تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، محمدرضا مهدی زاده(محسن بنگر)، مهدی کیانی، محمد نوری، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، سروش رفیعی(مهدی شریفی) و فرزاد حاتمی.

روز گذشته، نفت تهران با برتری خارج از خانه یک بر صفر مقابل سپاهان اصفهان به دیدار نهایی راه یافت. فینال جام حذفی باشگاه های ایران، اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی خرمشهر برگزار خواهد شد. در تاریخ جام حذفی باشگاه های ایران، استقلال 6 بار، پرسپولیس 5، سپاهان و ذوب آهن اصفهان 4، ملوان انزلی 3، فجر سپاسی شیراز، بهمن، صبا باتری تهران، برق شیراز، تراکتورسازی تبریز، سایپا و شاهین اهواز یک مرتبه به قهرمانی رسیده اند.