کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتشار تصاوير تروريست مهاجم به کلوب شبانه

آنکارا: تروریسم را به زانو در می‌آوریم

14 دی 1395 ساعت 9:42

گروه بين‌الملل: پلیس ترکیه تصاویری از مظنون اصلی حمله مسلحانه به کلوب شبانه در استانبول را منتشر کرد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این تصاویر در حالی از سوی پلیس ترکیه منتشر شد که عملیات تعقیب این مظنون هنوز ادامه دارد. این تصاویر توسط یک دوربین امنیتی گرفته شده است. اما کاملا مشخص نیست که این تصاویر چه زمانی ثبت شده است. در تصاویر منتشر شده یک مرد جوان با موهای مشکی دیده می‌شود. پس از وقوع حمله مسلحانه اخیر در استانبول تنها ویدئویی از لحظاتی که مردم پس از شلیک مداوم مهاجم به بیرون می‌دویدند، منتشر شده بود.

در این حمله مسلحانه 39 نفر کشته و نزدیک به 70 نفر زخمی شدند و داعش مسئولیت این حمله بر عهده گرفت. همچنین سایت خبری "خبر ترک" یک تصویر واضح‌تر از مهاجم اصلی این حمله تروریستی منتشر کرد که در آن مهاجم عکسی را به صورت سلفی گرفته است. همچنین به نقل از این سایت خبری نیروهای ویژه پلیس عملیات تعقیب را در منطقه "زیتون بورنو" انجام دادند. نیروهای امنیتی یک خانه را برای یافتن مظنون اصلی مورد تفتیش قرار دادند اما هنوز عملیات تعقیب ادامه دارد.

آنکارا: گروه‌های تروریستی را به زانو در می‌آوریم

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: ترکیه به مبارزاتش علیه تمام اشکال تروریسم در سال ۲۰۱۷ چه در داخل و چه در خارج از کشور ادامه خواهد داد. نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه بعد از نشست هیات وزرا در آنکارا اعلام کرد: ترکیه با استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی کشور بدون اعمال هرگونه تبعیض تمام گروه‌های تروریستی را به زانو در خواهد آورد.

کورتولموش تایید کرد که هشت مظنون در ارتباط با حمله مسلحانه به کلوپ شبانه در استانبول که منجر به کشته شدن ۳۹ تن و زخمی شدن ۶۹ تن دیگر شد، بازداشت شده‌اند. وی ادامه داد: هنوز نیروهای امنیتی بر روی شناسایی هویت مهاجم اصلی کار می‌کنند. معاون نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: حمله مسلحانه اخیر در استانبول واکنشی به موفقیت ارتش ترکیه در عملیات "سپر فرات" در شمال سوریه است. ترکیه عملیات‌های خود را تا زمانی که تمام گروه‌های تروریستی دیگر هیچ تهدیدی برای کشور نداشته باشند ادامه خواهند داد.

وی از جامعه بین‌المللی خواست که درکنار ترکیه در مبارزه علیه تروریسم بایستد. کورتولموش اضافه کرد: حمله مسلحانه مرگبار اخیر با هدف تاکید بر تفاوت‌های مذهبی انجام گرفته است اما تروریسم وابسته به هیچ مذهبی نیست. مردم ما به خوبی می‌دانند که ترور نه مذهب و نه اعتقادی ندارد. وی ادامه داد: دولت به دنبال جلوگیری از پیام‌های تحریک آمیز در حمایت از تروریسم و طرفداری از گروه‌های تروریستی در شبکه‌های اجتماعی است. کاربران اینترنتی که بعد از حمله مسلحانه به یک کلوپ شبانه در استانبول پیام‌های تحریک آمیز ارسال کردند با تدابیر قانونی مواجه خواهند شد. تحقیقات در این باره آغاز شده است.

کورتولموش در پاسخ به سوالی درباره احتمال تمدید وضعیت فوق‌العاده در ترکیه گفت: این وضعیت براساس الزام موجود در کشور اعمال شده است. در حال حاضر ترکیه با توجه به حملات تروریستی که با آن مواجه است لازم و ضروری است وضعیت فوق‌العاده تا زمانی که احتیاج باشد، ادامه دهد. وی درباره اولویت‌های که دولت ترکیه در سال ۲۰۱۷ گفت: اولویت‌های کشور مبارزه با تروریسم، ادامه عملیات "سپر فرات" در شمال سوریه و حمایت از روند صلح در این کشور و کار برای قانون اساسی جدید و احیای روابط با دولت عراق است.

وی درباره گسترش روابط با عراق گفت: آنکارا به دنبال ایجاد صفحه جدیدی در روابط با عراق است. در همین راست هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت‌وگو کرد. همچنین نخست وزیر کشورمان در چند روز آینده به عراق می‌رود. آینده این کشور و تلاش‌های مشترک در مبارزه علیه تروریسم از محورهای این سفر است. روند دشواری در عراق آغاز شده است که در راستای ایجاد صلح در عراق است. ترکیه در حل تمام مشکلات همسایگان یکی پس از دیگری تلاش خواهد کرد.

روابط ترکیه و عراق پس از استقرار نیروهای ارتش آنکارا در کمپ بعشیقه در شمال عراق دچار تنش شد. مقامات عراقی بارها بر خروج این نیروها از خاک کشور عراق تاکید کردند اما ترکیه با مطرح کردن مبارزه با تهدیدات وارده بر کشور نیروهایش را در این کمپ نگه داشته است.


کد مطلب: 122848

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/122848/آنکارا-تروریسم-زانو-می-آوریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir