به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۲۲۸۵۳
اولاند:

موصل پیش از تابستان آزاد می‌شود

گروه بين الملل: رئیس‌جمهور فرانسه در سفرش به اربیل، تأکید کرد که جنگ موصل قبل از تابستان به پایان می‌رسد.
موصل پیش از تابستان آزاد می‌شود
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، به اربیل نیز سفر و با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.اولاند در سفرش به اربیل تأکید کرد: ما هنوز تروریست‌ها را به طور کامل از بین نبرده‌ایم و همچنان موصل در چنگ آن‌هاست. ما مطمئنیم که این هدف احتمالا در بهار محقق می‌شود و در نهایت تا قبل از تابستان موصل را پس می‌گیریم.اولاند در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مسعود بارزانی گفت: شما از فرانسه خواستید با شما علیه تروریسم متحد شود و ما نیز به درخواست شما پاسخ دادیم و هرگونه حمایتی از ما خواستید ارائه کردیم.

وی تأکید کرد: امکان ندارد بدون فداکاری‌های پیشمرگ‌ها بتوان داعش را از عراق بیرون کرد. تنها آزادی موصل باقی مانده و بعد از آن ما به جنگ در عراق و سوریه ادامه خواهیم داد تا داعش را به طور کامل از بین ببریم. ما برای رسیدن به این هدف زمان داریم. فرانسه به حمایت مالی و معنوی خود از عراق برای آزادی از دست داعش ادامه می‌دهد.بارزانی نیز از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی خواست حتی بعد از آزادی موصل در این ائتلاف باقی بمانند.

وی تأکید کرد: آزادی موصل به معنای پایان تهدید تروریسم نیست. هماهنگی جدی میان نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها وجود دارد و امیدواریم که به پیروزی دست یابیم.بارزانی گفت: ما فرانسه را یک دوست برای خود می‌دانیم و امیدواریم روابطمان مستحکم شود.سومریه نیوز نیز از بازدید فرانسوا اولاند و بارزانی از نیروهای پیشمرگ در منطقه جبل زردک در شهرستان بعشیقه خبر داد.

این بازدید اولاند برای اطلاع از وضعیت میدانی در جبهه‌های جنگ با داعش است و فرماندهان میدانی گزارشی از مناطقی که آزاد کرده‌اند را به اولاند دادند.اولاند روز دوشنبه وارد عراق شد. بعد از دو سال از آغاز عملیات نظامی ائتلاف بین المللی علیه داعش که فرانسه نیز عضو آن است، اولاند تنها رهبر ارشد اروپایی است که به عراق سفر می‌کند. این دومین سفر اولاند به عراق محسوب می‌شود. وی سپتامبر ۲۰۱۴ نیز بعد از سقوط موصل به دست داعش به عراق سفر کرده بود.فرانسه سربازانش را به مناطق مختلف در چارچوب جنگ علیه داعش در آفریقا و خاورمیانه می‌فرستد.

مرجع : ايسنا