به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۱۲۲۸۹۷
فاطمه هاشمی:

ادعای شریعتمداری دروغ است

گروه سیاسی: دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره اتهامی که از سوی مدیرمسئول روزنامه کیهان علیه مهدی هاشمی مطرح شده، گفت: هر آنچه درباره فایل صوتی مهدی گفته شده دروغ است. برادرم درباره این اتهام در دادگاه تبرئه شده است.
ادعای شریعتمداری دروغ است
روزنامه «آرمان» نوشته است: اتهام‌زنی به خانواده آیت‌الله هاشمی موضوع چندان جدیدی نیست و هرگاه که دلواپسان و مخالفان اعتدال به اتهام‌زنی و انتشار اخبار کذب علیه آیت‌الله هاشمی و خانواده او می‌پردازند، مشخص است که شکستی را پذیرا شده یا خود را برای پذیرش شکست آماده می‌کنند. شاید بیشتر از آن سه هزار سایت که علیه دولت روحانی فعال هستند، مدت‌هاست هجمه و دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی به خانواده آیت‌الله هاشمی را تکلیف بزرگی برای خود می‌دانند.

دلیل این امر، واهمه آنها از تاثیرگذاری استوانه انقلاب بر رأی مردم است که البته تردیدی در آن وجود ندارد، چراکه‌ هاشمی به‌خوبی از دغدغه‌های مردم آگاه است و برای تحقق خواست آنها بارها نشان داده که حتی حاضر است از آبروی خود هم هزینه کند؛ مانند آن سالی که وقتی با درخواست زیاد مردم برای حضورش در انتخابات مواجه شد، به‌رغم اینکه می‌دانست راهی به پاستور نخواهد داشت اما ثبت‌نام کرد تا این پیام را بدهد که «نه» به خواست مردم در قاموس او نیست. هزینه این حضور را در ابتدا خود و سپس فرزندان آیت‌الله پرداختند و البته آنها هم از این همراهی با پدر در تحقق خواست ملت ناراضی نیستند و معتقدند هجمه مخالفان اعتدال که رای مردم را اصل بر همه امور نمی‌دانند، نشان‌دهنده مسیر درستی است که از سوی آیت‌الله‌ هاشمی پیموده شده و می‌شود.

نکته قابل تامل آنجاست که مخالفان مشی اعتدالی به رغم آگاهی از بی‌نتیجه بودن اقداماتشان هر روز به ترفندهای کهنه و نخ‌نمای قدیمی رنگ و لعاب جدید می‌زنند. آنها امیدوارند حافظه تاریخی ملت کوتاه باشد و فراموش کنند آیت‌الله هاشمی چه خدماتی به کشور کرده و چه ایثارگری‌هایی داشته است؛ بنابراین سرخورده از هجمه به شخصیتی که آیت‌الله جوادی آملی او را استوانه نظام می‌خواند، به فرزندانش هجمه می‌برند مانند آن شبی که حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان ادعا کرد: «آقای مهدی‌ هاشمی فرزند‌ هاشمی رفسنجانی که از مسئولان عالی‌رتبه نظام هستند، نوار صوتی دارند که در آن نوار صوت با یکی از همکارانشان تماس می‌گیرند و وقتی می‌بینند که او قرار است از محل زندگی‌اش به واشنگتن برود، از او می‌خواهند حتما با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد، هم نوار صوتی این مکالمه وجود دارد و هم آن طرف مقابل این مساله را مطرح کرده است.»

و البته روز بعد وکیل مهدی‌هاشمی به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: «مهدی عنوان کرد که این فایل صوتی جعلی است و تقاضا داد که این فایل به کارشناس ارجاع شود که تا این لحظه پاسخ کارشناسی به ما داده نشده است.» در راستای اظهارات شریعتمداری و اتهاماتی که مخالفان اعتدال به خانواده آیت‌الله هاشمی وارد می‌کنند، روز گذشته فاطمه‌ هاشمی دختر بزرگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سؤالات «آرمان» پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

چند شب پیش آقای شریعتمداری در مناظره با آقای کواکبیان موضوعی را درباره برادر شما یعنی مهدی‌هاشمی مطرح کرد که محتوای آن درخواست برادرتان برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران بود و وکیل ایشان هم روز یکشنبه این اتهام را از سوی مهدی رد کردند. آقای مهدی‌هاشمی بیرون زندان بودند که پاسخ دادند؟

نه؛ مهدی چهار روز بیرون از زندان بود و ۱۰ روز است که به زندان بازگشته است. آنچه منتشر شد مصاحبه وکیل برادرم بود که طی آن عنوان شد مهدی درباره ادعای آقای شریعتمداری پاسخ داده است.

ماجرای این فایل صوتی که آقای شریعتمداری درباره آن سخن گفت، موضوع تازه‌ای نبود و قبلا هم مطرح شده بود. آنچه ایشان در مناظره بیان کرد تا چه اندازه با واقعیت همخوانی دارد؟

هر آنچه درباره فایل صوتی مهدی گفت دروغ است، چون برادرم درباره این فایل صوتی در دادگاه تبرئه شده است.

با توجه به اینکه شما اظهارات آقای شریعتمداری را نادرست می‌دانید، پس حق شکایت برای برادرتان محفوظ است. این کار را می‌کنید؟

درباره تهمتی که به او زده شد، می‌شود شکایت کرد.

اصلا چرا هیچ وقت از اتهام زنندگان شکایت نمی‌‌شود؟

به شکایات ما رسیدگی نمی‌شود. از یک برنامه تلویزنی به مهدی آن تهمت را زدند در حالی که او از این موضوع تبرئه شده بود.

یعنی دادگاه بررسی کرد و حکم برائت صادر شد؟

آن فایل صوتی را برای کارشناسی صدا داده بودیم که مشخص شد جعل صدا بود و در قسمت‌هایی هم جابه‌جایی صدا صورت گرفته بود بنابراین مهدی تبرئه شد.

جدا از این موضوع فایل‌های صوتی، اتهامات و سیاه‌نمایی‌هایی هم درباره خود شما صورت می‌گیرد. شما هم اهل شکایت نیستید ظاهرا!

درباره من اتهام‌زنی‌ و دروغ‌پراکنی‌های زیادی شده است و شکایتی نمی‌کنم اما مهدی شکایت‌های زیادی کرده که هنوز رسیدگی نشده است.

البته آقای شریعتمداری اتهامات دیگری هم متوجه خانواده آیت‌الله هاشمی کردند.

این کار رسم ایشان است. صحبت‌های آقای شریعتمداری درباره خانواده ما خلاف، دروغ و تهمت است.

سه هزار سایت در مخالفت و هجمه به دولت فعال هستند که به‌طور قطع در انتشار مطلبی علیه خانواده آیت‌الله هاشمی هم بیکار نیستند. برای بخشی از جامعه این سوال است که دلیل شکایت نکردن شما چیست؟

بله؛ اعلام شد سه هزار سایت این‌گونه کار می‌کنند اما اگر قرار باشد از آنها شکایت کنیم که هر روز باید دادگاه باشیم و از کارهای خودمان عقب می‌مانیم. ترجیح می‌دهیم آنها حرف‌های خودشان را بزنند ما کارهای خودمان را بکنیم.

مرجع : روزنامه آرمان