به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۲۲۹۸۴
دادستان کل: بعضی‌ها به تبعات حرف‌هایشان توجه ندارند

دولت نمي‌تواند حساب‌های قوه‌قضاییه را حساب‌‌رسی کند

گروه سياسي: دادستان کل کشور گفت: حساب‌های قوه‌قضاییه وجوه دولتی نیست که دولت بتواند حساب‌کشی کند اما قوه‌قضاییه قطعا می‌تواند به افکار عمومی، رهبر معظم انقلاب و هرجایی که لازم باشد پاسخ دهد. قوه‌قضاییه از پاسخگویی هیچ ابایی ندارد.
دولت نمي‌تواند حساب‌های قوه‌قضاییه را حساب‌‌رسی کند
دادستان کل کشور گفت: حساب‌های قوه‌قضاییه وجوه دولتی نیست که دولت بتواند حساب‌کشی کند اما قوه‌قضاییه قطعا می‌تواند به افکار عمومی، رهبر معظم انقلاب و هرجایی که لازم باشد پاسخ دهد. قوه‌قضاییه از پاسخگویی هیچ ابایی ندارد. حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضاوت، در پاسخ به این سوال که به‌رغم تأیید حساب‌های قوه‌قضاییه از سوی نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهوری اعلام کرده دولت حاضر است دخل و خرج خود را شفاف کند اما انتظار می‌رود قوه‌قضاییه نیز حساب‌هایش را شفاف کند اظهار کرد: به نظر می‌رسد این موضوع گرو و گروکشی است؛ اصل بحث شفاف‌سازی حساب‌ها خوب است و شکی در این مسئله وجود ندارد.

وی ادامه داد: قوه‌قضاییه بودجه مصوب دارد که تمام مقررات قانونی در آن رعایت می‌شود و دیوان محاسبات و ذی‌حسابان از ریال اول تا آخر منابع مالی قوه‌قضاییه را بررسی کرده و می‌کنند. دادستان کل کشور افزود: بخش دوم حساب‌های قوه‌قضاییه یک وجوهی است که با اجازه ولی‌فقیه و اذن رهبر معظم انقلاب اختصاص می‌یابد و این وجوه در راستای یکسری هزینه‌های دستگاه قضایی مصرف می‌شود. حساب‌های این وجوه مشخص است و از زمان ریاست ایت‌الله‌یزدی تا امروز وجود داشته است. تا جایی که اطلاع دارم این حساب‌ها بسیار روشن است و براساس اسناد و مدارک موجود است و وجوه دولتی نیست که دولت بتواند حساب‌کشی کند ولی قوه‌قضاییه قطعا می‌تواند به افکار عمومی، رهبر معظم انقلاب و هرجایی که لازم باشد پاسخ دهد. قوه‌قضاییه از پاسخگویی هیچ ابایی ندارد.

منتظری در پاسخ به این سوال که آیا مطرح‌شدن چنین بحثی از سوی شخص اول اجرایی کشور آن هم بعداز فضاسازی متعدد ضدانقلاب جای تعجب ندارد گفت: وقتی انسان در مقام سخنرانی قرار می‌گیرد گاهی حرف‌هایی را مطرح می‌کند که شاید توجه به آثار و تبعات آن هم ندارد و ما امیدواریم این حرف‌ها در این سطح و کیفیت تمام شود و بگذاریم جامعه در آسایش و آرامش به سر ببرد. این مسائل، موضوعاتی است که اگر هم هرکدام از مقامات عالی‌رتبه کشور نظری درباره آن داشته باشند می‌توانند در جلسات خصوص خود مطرح کنند.