به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۱۲۳۰۶۳
مورینیو:

نمی‌توانم یازده بازیکن ایده‌آل را انتخاب کنم

گروه ورزشی: سرمربی منچستریونایتد نمی تواند یازده بازیکن برتر را انتخاب کند.
نمی‌توانم یازده بازیکن ایده‌آل را انتخاب کنم
ژوزه مورینیو در مصاحبه با سایت فیفا درباره یازده بازیکن برتر، جایزه The Best، لیگ برتر و موفقیت فوتبال پرتغال  صحبت کرد.سرمربی منچستریونایتد گفت: همیشه از پاسخ به سوال یازده بازیکن برتر سرباز زدم. بازیکنانم با جان و دل برای من بازی کردند، چطور می‌توانم یکی را نام ببرم دیگری را نه. ویتور بایا، پتر چک، ژولیو سزار.. چگونه یکی را انتخاب کنم؟ خورخه کاستا، ریکاردو کاروالیو، مارکو ماتراتزی، لوسیو، والتر ساموئل، جان تری... چطور تنها یک بازیکن را انتخاب کنم؟ مایکل اسین، وسلی اسنایدر، نمانیا ماتیچ، کاستینیا، مانیش، ژاوی آلونسو، فرانک لمپارد... چگونه یک نفر را برگزینم؟ نمی خواهم به این سوال پاسخ بدهم چون که هیچ یک از شاگردانم را فراموش نمی کنم.

مورینیو درباره جایزه The Best اظهار کرد: جوایز فردی را خیلی دوست ندارم. فوتبال یک ورزش تیمی است. تیم ها بازی ها را می‌برند و بازیکنان همچون یک تیم اهمیت ندارند. این جایزه را مطبوعات و هواداران می پسندند اما سرمربیان آن را دوست ندارند چون جوایز فردی با هدفی که داریم تفاوت زیادی دارد.سرمربی یونایتد درمورد انتخابش به عنوان بهترین سرمربی جهان در سال ۲۰۱۰ گفت: افتخار خیلی بزرگی بود چون نخستین جایزه فیفا برای سرمربیان بود. سال ۲۰۱۰ تنها جایزه فیفا را دریافت نکردم بلکه به همراه اینتر سه گانه را فتح کردم. آن فصل، فصل مورینیو نبود بلکه سال اینتر بود.

زین الدین زیدان، فرناندو سانتوس و کلودیو رانیری نامزدهای نهایی جایزه بهترین سرمربی سال ۲۰۱۶ هستند. مورینیو در این رابطه اظهار کرد: شایسته حضور در این فهرست هستند چون عناوین مهمی را به دست آوردند. هر سه دوستان من هستند. به همین خاطر هر کدام انتخاب شود خوشحال می‌شوم. رانیری معجزه کرد، سانتوس به یک رویا واقعیت بخشید و زیدان فاتح لیگ قهرمانان شد.سرمربی پرتغالی که این فصل دوباره به لیگ برتر انگلیس بازگشت درباره این رقابت‌ها گفت: فوتبال انگلیس هیجان انگیز است. بازیکنان عاشق بازی هستند و حرفه خود را دوست دارند و به همین خاطر در رشته خود موفق هستند.

مورینیو در پایان درمورد موفقیت فوتبال کشورش اظهار کرد: اوزه‌بیو، لوییس فیگو، کریستیانو رونالدو و من جوایز مهمی را کسب کردیم. سانتوس نیز چنین کاری را انجام داد. بنفیکا و پورتو در رقابت های اروپایی عناوین را به دست آوردند و پرتغال فاتح اروپا شد. این همه موفقیت برای کشوری کوچک فوق العاده است. رمز موفقیت ما شور و هیجان مان است.