به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۲۳۱۰۱

یک ایرانی بهترین مربی آمریکا شد

گروه ورزشي: مربی ایرانی تیم ملی وزنه برداری آمریکا به عنوان برترین مربی این رشته در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. وی در گفتگو با مهر دلایل این انتخاب را توضیح داد.
شاهین نصیری نیا مربی ایرانی تیم ملی وزنه برداری آمریکا که در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو هم هدایت این تیم را بر عهده داشت، با توجه به عملکرد خود در یکسال گذشته به عنوان برترین مربی وزنه برداری آمریکا انتخاب شد.این مراسم هر ساله از سوی مسئولان ورزشی آمریکا برای معرفی برترین مربی، ورزشکار و تیم ورزشی در تمامی رشته ها برگزار می شود که برترین ها با توجه عملکرد یکساله خود در میادین مختلف داخلی و خارجی ، انتخاب و معرفی می شوند. بدین ترتیب شاهین نصیری نیا نیز توانست با توجه به عملکرد خود به این موفقیت دست یابد.

نصیری نیا از قهرمانان اسبق وزنه‌برداری ایران و جهان سالها پیش بعد از عدم تمایل مسئولان فدراسیون وزنه برداری کشورمان به همکاری با او، ترجیح داد فعالیت مربیگری خود را در کشورهایی همچون مکزیک، آلمان ، ترکیه و آذربایجان و در نهایت آمریکا ادامه دهد که اتفاقا همواره با نتایج خوبی در بحث سازندگی و همچنین ارتقای رکورد شاگردانش همراه بود.نصیری نیا  با تایید خبر انتخابش به عنوان مربی برتر آمریکا اظهار داشت: این مراسم هر ساله در تمامی رشته های ورزشی برگزار می شود و از اهمیت ویژه ای در عرصه ورزش این کشور برخوردار است. من هم با توجه به عملکرد یکسال اخیر یعنی سال ۲۰۱۶ توانستم در جمع برترین مربیان قرار گیرم.

وی به نحوه انتخاب مربیان برتر اشاره کرد و گفت: بطور کلی مربیان برتر را با توجه به موفقیت در میادین بین المللی، تربیت شاگردان و همچنین رکوردهای ثبت شده در تیم ملی و قهرمانی کشور انتخاب می کنند. در این راستا شاگردان من بهترین رکوردها را در رنکینگ داشتند و همچنین ۱۱ رکورد آمریکا را ارتقا دادند که طبیعتا با همین نتایج توانستم به عنوان مربی برتر انتخاب شوم.«شاهین نصیری نیا» مرد طلایی رقابتهای جهانی سال ۱۹۹۹ توانست با پایان دادن به سلطه «پیروس دیماس» قهرمان سه دوره المپیک، نخستین طلای وزنه برداری ایران بعد از سی و دو سال را کسب کند.

مرجع : مهر